fbpx





Ha másokat tanítasz, lépést kell tartanod az oktatás evolúciójával!

Az oktatás evolúciója része az emberi tudás evolúciójának. Nagyon izgalmas és motiváló érzés, hogy az E-BRIDGES TÁVOKTATATÁS fejlesztésével részesei lehetünk ennek a folyamatnak.

Volt idő, amikor a tanárok a megtanultakat tanították, kevés figyelmet fordítva a tanuló igényeire.

A világ megváltozott, az agilis tanármodell a fejéről a talpára fordította az oktatást. Ebben a modellben a tanár - legyen az hagyományos osztálytermi tanár vagy edző, előadó vagy mentor - adaptálta tanítási módszerét a változó hallgatói igények kielégítésére.
Mára egy harmadik hullám is jelen van, megmozgatva a meglévő pedagógiai gyakorlatot: a távoktatás. A távoktatás ezen fejlődésének célja az, hogy a tanulót nemcsak a tanítás stílusán keresztül, hanem a hozzáférés módjával is erősítse, támogassa. 

 

Az oktatás célja az idők során sokat változott. Noha első pillantásra elképzelhető, hogy az oktatás egyértelmű és könnyen azonosítható célja a tananyag elsajátítása, ám ha körülnézünk a közösség és a társadalom elvárásairól hamar kiderül, hogy az oktatás szándékai és céljai nem egyértelműek. Mást akar a szülők egy része, mást a gyerekek és mást az állam.  

Hogy alakultak a társadalmi elvárások az oktatás 3 nagy korszakaszában?

 

Elvárások 1.0 2.0 3.0
SZÜLŐK Gondozás Fejlesztés Verseny
TANÁROK Mintát ad Memoriter tudást ad Inspirál, motivál
TÁRSADALOM  Vallási irányítás  Állami irányítás Előny megteremtése


Oktatás 1.0, 2.0, 3.0

A szülők az oktatást kezdetben gyermekgondozásként használták. Akkor az oktatók képességei biztosították az oktatás minőségét. Olyan tudást szereztek a diákok, amely kiszolgálta őket egész későbbi életükben. Később az oktatás a gazdaság eszközévé vált, amely felkészíti a gyerekeket a munkaerőpiacra.

Az oktatók mindig is a a társadalmi elvárások szerint dolgoztak, egy sor szabvány elvárást és viselkedési mintát közvetítettek a gyermekek számára. Idővel kiemelt cél lett a lexikális ismereteinek bevésése a gyermek agyába.  Az oktatás régen és ma is az, amire a nagyszerű tanárok mindig törekednek; tehetségeik kiteljesítésére és hasznosítására ösztönözni a gyermekeket.

A társadalom elvárásai szerint, kezdetben a vallási érdekek irányították az iskolát, majd idővel egyre inkább a kormányzati vagy politikai célok kerültek előtérbe. Mára a legtöbb esetben azt várja az állam, hogy a népesség tudása megállja helyét a világgazdaságban.

 

A szülők, az oktatók és a politikai döntéshozók még ma is eltérő célokat képviselnek.

Nyilvánvaló, hogy ma sincs egységes formáló erő. Ha ezeket a csoport célokat jobban összehangolnák, akkor az oktatás hatékonyabbá válna. (Azt most nem is említem, hogy a jó iskolában a személyiséget is fejlesztjük, biztonságos, emberséges környezetetben, és egyre több szülő ezt is elvárja az iskolától.)

Az oktatás jövője alapvetően ma is az, hogy a gyermekek tehetségeit kiteljesítsék és hasznosítására ösztönözzék. A tanárok vállalhatják ezt a feladatot az új pedagógia befogadásával. Ma azonban ott tartunk, hogy az innovatív pedagógusok is gyakran az OKTATÁS 3.0 rendszerét az OKTATÁS 1.0 módszereivel akarják használni. Az interaktív táblát ugyanazoknak a szókártyáknak és képeknek a kivetítésére használják, mint amit 30 éve láthattunk a hagyományos táblán és írásvetítőn.

A frontális és kiscsoportos osztálymunka alig változott, mert a tanárok is jórészt úgy tanítanak, ahogy őket tanították. Ahhoz, hogy a technólógiával és a személyiségfejlesztéssel összehangolják a tantárgyi tudás oktatását egy új típusú felkészültségre és a szaktárgyakból kitekintő széles háttértudásra kell áthangolódni.
Nem a pedagógus kollégákat bántom! Számos oka van annak, hogy itt tartunk. Inkább megmutatom, hogy mit értenek a nagyvilágban az oktatás

1.0, 2.0 és 3.0 fejlődési szakaszain.

 

OKTATÁS 1.0
A tananyagot én oktatom a tanteremben a saját képességeim szerint, te megtanulhatod, ha képes vagy rá.
OKTATÁS 2.0
Igazodom hozzád, hogy mit hogyan tanítsak azért, hogy a legjobb eredményt hozzam ki belőled.
OKTATÁS 3.0
Biztosítom neked a szükséges forrásokat és tananyagot, hogy megtanulhasd azt, amire szükséged van, oly módon, ahogy az számodra megfelelő, bármikor és bárhol is vagy.

OKTATÁS 4.0
Személyes támogatást adok a 3.0-ás tanulás és a gyakorlás minden fázisában, úgy és annyit amennyire szükséged van. A támogatás magában foglalja az 1.0 és a 2.0 szellemében a virtuális és személyes oktatási formát is.  Törődöm a problémáiddal, tanulási gondjaiddal, együtt keressük és oldjuk meg a gondjaidat. Együtt készülünk fel a vizsgáidra, felvételire.  Minden tantárgyból egyéni célokat állítunk fel együtt és azokhoz igazodunk. Az a cél, hogy lelkileg, szellemileg és fizikailag erős, egészséges emberré válj, aki az életben megállja a helyét. 

Az evolúció az oktatásban is megvalósul!

 

Külföldön élő magyar tanulók távoktatása

 

Jelentkezem

Intenzív, szuperintenzív felzárkóztatók, magyar, matematika, angol

 

Jelentkezem

Matematika, angol távoktatás, angol nyelvvizsga felkészítés

 

Jelentkezem

Matematika tehetséggondozás, felkészítés versenyekre

 

Jelentkezem

Felkészítés felvételikre, osztályozó vizsgákra, vizsgatechnika

 

Jelentkezem

 

Otthon tanulás támogatása 6-10 éves korig, olvasás, helyesírás, matematika, angol

 

Jelentkezem

Otthon tanulás támogatása 10-18 éves korig, matematika, angol, nyelvtan, magyar irodalom, történelem

 

Jelentkezem

Otthon tanulás támogatása, tanulássegítő workshop szülőknek

 

Jelentkezem

Otthon tanulás támogatása, tanulásszervezés, önálló tanulás, tanulástechnikák

 

Jelentkezem

Te mit szeretnél tanulni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot

Elérhetőségek

Távoktatás az egész országban és a határokon túl is.  Több időzónából vannak tanítványaink.  


E-BRIDGES Digitális Iskola
Iroda: 9766 Rum (Előre egyeztetett időpontban)
 +36 20 503 7545 / 20 359 0185
info@e-bridgeschool.hu
Mo-Sa: 10.00 - 19.00

 

Általános Szolgáltatási Feltételek
Adatvédelmi Szabályzat
Az alapítvány a gyermekek, szülők és tanárok jogvédelme érdekében a D.A.S. Jogvédelmi Biztosítóval áll kapcsolatban.

Szervezet adatai

E-BRIDGES Digitális Iskola Alapítvány

Nyilvántartási szám: 18-01-0000375
Országos azonosító: 1800/60058/2019/2300047261987
Statisztikai számjel: 19226178-9499-569-18
Adószám: 19226178-1-18

Raiffeisen Bank:
Forint: 12094507-01713707-00100005
IBAN: HU69-12094507-01713707-00100005
EURO: 120945070171370700200002
IBAN: HU48120945070171370700200002

Tehetségpont

 Alapítványunk Regionális tehetségpont

Tehetségpont azonosító: TP 161 002 726
Elérhetők vagyunk az egész országban és a határokon túl is.
Szakterületünk az oktatás és a tehetséggondozás mellett az új oktatási formák fejlesztése. 
Célunk, hogy jól használható, érdekes és méltányos áron megfizethető távoktatáshoz jusson minden magyar anyanyelvű tanuló.

e bridgeschool qr code