fbpx





Legyünk reálisak abban, hogy mit teljesíthetünk a magánoktatásban

Az egyénre szabott magánoktatás egyre növekvő üzlet, amire az emberek havonta komoly összegeket költenek el. De megéri? És hogyan választja ki az ember az optimális lehetőséget?

Ha egy magántanár vagy tutor megbízását tervezitek, íme öt dolog, amelyet érdemes szem előtt tartani.

Ezeket az ajánlásokat volt általános iskolai tanítóként és angoltanárként, akkreditált angol projektpedagógiai program fejlesztőjeként, az online oktatásban és a távoktatási programfejlesztésben részt vevő pionír és veterán magántanárként teszem, úgy, hogy oktattam - oktatok alsós, felsőtagozatos, középiskolai tanulókat, részt veszek a felnőttképzésben és az angol nyelvvizsga felkészítésben is. Ahogy kéritek...

1. Mi a cél? Pontosan mit akarsz?
Próbálsz megírni egy tesztet vagy elvégezni egy osztályt? Vagy valójában meg akarsz tanulni valamit? Ha csak annyit akarsz tenni, hogy felkészülsz a következő tesztekre, vagy le akarsz tenni egy osztályozó vizsgát, vagy felvételizel, akkor ez lesz a célunk.

Ha azonban valóban meg akarsz érteni egy gondolatkört és képessé tenni magadat, hogy azt különböző helyzetekben hasznosítsd, akkor ez lesz a tanulási cél.

Noha a szülőknek mind a teljesítmény, mind tanulás fontosak lehetnek gyermekeik számára, általában a tanulást a teljesítmény elé kell helyezni. A tanulás jobb teljesítményhez vezet a saját tempóban! Az egyénhez igazodó tudás, ha jól belegondolunk fontosabb, mint a mindenből jó jegy megszerzése.

Ha úgy döntetek, hogy az oktatást inkább egy teljesítménycél elérésére használjátok, akkor vegyétek figyelembe a buktatókat is. Ha egy diáknak, az iskolai tanulás mellett, túl nagy teher a tehetséggondozó program vagy a felvételi előkészítő, akkor a kudarc elkerülés érdekében a tutor-magántanár megszakíthatja a folyamatot.

 

2. A magántanár - tutor másképp oktat
A jó tutor munkája nemcsak a tanuló oktatása. Annak érdekében, hogy az oktatás hatékony legyen, a tanulókat aktívan be kell vonnia a folyamatokba, nem csak passzívan hallgatnak, míg ő beszél.

Néhány dolgra figyeljetek, amikor egy tutor - magántanár együtt dolgozik egy tanulóval:

Ha a tanuló valamit jól csinál, akkor a tutor mindig azt mondja: „Jó!” ... és tovább lépjünk? Vagy időnként kérdéseket tesz fel a gondolkodás ellenőrzésére. Még jobb, ha "follow-up" típusú nyomon követő kérdéseket használ, mivel a tanulók így maguk vonnak le következtetéseket, amelyek segítenek a helyes válaszok megszerzésében az adott probléma típusban, ám hibákat okozhatnak a más feladat típusoknál.

Ha a tanuló hibát követett el, mondja azt az oktató, hogy „Nem, csináld inkább így”? Vagy mondja inkább a tutor: „Mondd el, miért döntöttél így?”  Ha a tanuló megmagyarázza választását, a tutor jobb betekintést nyerhet a problémamegoldás módjára, és felismerheti a tanuló gondolkodásában előforduló esetleges hibákat. 

Tudom, hogy ez a hosszabb, mint az "oldjuk meg feladatokat a következő órára" vagy a tanuljunk előre típusú "túlélő" foglalkozások. De nyugodtabb és hosszú távon megtérülő tanulási folyamat.

 

Segít-e a tutor a tanulóknak,  amikor összezavarodnak és hibáznak?

A tanulók úgy tanulnak a legtöbbet, hogy amikor hibát követnek el, maguk is felismerik és együtt javítják azt. A jó tutor nem fog közvetlenül beavatkozni a hiba elkerülése érdekében, inkább engedi, hogy a hiba bekövetkezzen, majd segít a tanulónak az azonosításában és a kijavításában. Ez a megközelítés megtanítja azokat a készségeket, amelyeket felhasználhat akkor is, amikor az oktató már nincs vele.

Tutor az, aki azt mondja: „OK, ez egy másodfokú egyenlet, így figyelembe kell venni..., vagy: ez a kérdés a hasonlóságokról szól, tehát keresd meg az „ ilyen ”vagy a „ mint ”szavakat, és a gondolkodás nagy részét a tanulóra bízza, elvégezteti a feladatot, és hosszú távon közvetve segíti.

A magántanár előfordul, hogy a legnagyobb jószándékkal, de egyedül a saját megközelítésmódját adja át, azt ami vagy passzol a tanulóhoz vagy nem... 

 

3. Alaposan nézzetek utána az ingyenes lehetőségeknek is
Mielőtt a szülők egyenesen fizetős oktató szolgáltatásokat keresnek, hasznos feltárni az ingyenes lehetőségeket. Az ingyenes lehetőségek között szerepel az iskola utáni segítségnyújtás az iskola fejlesztőtanárok részéről, és a tehetségpontok. Ezek együtt a magánórákkal még jobb eredményt hozhatnak. Egy tutor ezekre a lehetőségekre is figyel, és hasznosítja a közös munkában.

Az a mondás, hogy „azt kapod azt, amit fizetsz” nem feltétlenül vonatkozik az oktatásra. Az ár mértéke nem jósolja meg a hatékonyságot. Jól nézzetek körül!

A fizetett lehetőségek között egy-egy tanfolyam, személyes oktatás, kiscsoportos oktatás és online oktatás is szerepelhet. Ezeket a lehetőségeket gyakran olyan oktató cégek például nyelviskolák kínálják, amelyek sok oktatót vesznek fel, nagy az elvándorlás, sokszor egyetemi hallgatók a tanárok.

 

4. Csináld magad tutor - otthon!

Ha a gyermek küzd az olvasással, a szülő olvasson neki, olvasson együtt a gyermekével, és olvassa fel előbb a szöveget, mielőtt gyermeke olvasná. Ez akkor érvényes, ha kisgyermekei vagy idősebb gyermekei vannak. Ezzel növeli az olvasás iránti szeretetet és azt az érzést, hogy az olvasás rendszeres napi tevékenység a mai világban is.

Ha a gyermek a magyarral, az angollal,  vagy az írással küzd, segítséget nyújthat neki a sokféle szóhasználattal, amikor velük beszél, beleértve azokat a szavakat is, amelyeket még nem tudnak.
Ha a szülők nem értik az angol nyelvet, akkor is megtaníthatják gyermekeiket az anyanyelvükön beszélgetni, olvasni és írni, és ezeket a készségeket tanáraik segítségével mindig átválthatják az angolra. A kutatások azt mutatják, hogy a gyermekek számára előnyösebb az olvasás és írás megtanulása azon a nyelven, amelyen gondolkodnak. (Ez nem mindig a magyar! Ezeket a tanulókat külön programmal segítjük át a magyar nyelvű olvasás-írásra.)

Ha a gyermek a matematika megértésével küzd, segítse a szülő a matematikai tanulást élvezetes módon, például játékokkal vagy a kifejezetten erre a célra kapható fejlesztőjátékokkal.  A "hogyan" erre is megvan, én is ismerek ilyen Youtube video csatornát is.

 

5. Legyünk ésszerűek az elvárásokkal!
Nincs garancia arra, hogy a korrepetálás megtérül. Arra sincs, hogy a tutor lesz eredményesebb. Mégis, a minőségi oktatás és a tanulás a legjobb befektetés, amivel gyermekeinket útnak indíthatjuk.  Minden mást elvehetnek tőlünk, ezt itt a magyar történelem megmutatta. A tudás (és a belső hit) az, amivel újraépíthetjük magunkat.

Míg a hagyományos korrepetálás általában nagyobb közvetlen haszonnal jár a tanuló számára, a tutorálás megítélése még kissé ellentmondásos, mivel abban nagyon sok tényező játszik szerepet. A korrepetálásra fordított túl sok idő viszont valóban negatív hatással lehet a tanulókra. Azt a képzetet erősítheti, hogy ügyetlen, akit mindig segíteni kell, a tanulás számára nem siker faktor...

Ahogy a tantárgyat oktató tutor szaktudása is növelheti a tanulók teljesítményét, de az is előfordulhat, hogy negatív hatással lesz a tanulóra. 

Az egyik oka ennek az, hogy a tanulók személyisége, neveltetése,  az otthoni elvárások és az iskolai leterhelésük is eltérőek. Például egyes diákok több erőfeszítésre képesek, vagy több motivációjuk van, mint másoknak. Külső tényezők, például a helyi iskolai oktatás és az élethelyzetek is befolyásolhatják. Sokkal nagyobb benne az "önkéntes" faktor, és kevesebb a "muszáj". Ezzel együtt a tutor-magántanár sokkal többet tehet, mint csupán a hagyományos korrepetálás.

 

 

 

Érdeklődöm a tutor-magántanár és az online házi tanító szolgáltatás iránt, bővebb tájékoztatást szeretnék kapni:

 

Írjon nekünk!

 

Külföldön élő magyar tanulók távoktatása

 

Jelentkezem

Intenzív, szuperintenzív felzárkóztatók, magyar, matematika, angol

 

Jelentkezem

Matematika, angol távoktatás, angol nyelvvizsga felkészítés

 

Jelentkezem

Matematika tehetséggondozás, felkészítés versenyekre

 

Jelentkezem

Felkészítés felvételikre, osztályozó vizsgákra, vizsgatechnika

 

Jelentkezem

 

Otthon tanulás támogatása 6-10 éves korig, olvasás, helyesírás, matematika, angol

 

Jelentkezem

Otthon tanulás támogatása 10-18 éves korig, matematika, angol, nyelvtan, magyar irodalom, történelem

 

Jelentkezem

Otthon tanulás támogatása, tanulássegítő workshop szülőknek

 

Jelentkezem

Otthon tanulás támogatása, tanulásszervezés, önálló tanulás, tanulástechnikák

 

Jelentkezem

Rövid cikkek

Hogy sikerültek az évzáró vizsgák?

Jól! Mindenki átment, ám szinte mindig ott az érzés és a kérdés is: mehett volna jobban is?

Vegyesen! Mondhatnánk a vizsgáztatók véleményét is összegezve.  Mindent, amit csak tudunk megteszünk, hogy az iskolai elvárásoknak megfeleljünk, és hogy jó kapcsolatot ápoljunk a kollégákkal, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy mindenhol feszültségmentes viszonyt tudunk kialakítani. Az oka, röviden, hogy kicsit eltérnek az elvárások és a valóság. 

Miben térnek el, és hogy építhetünk mégis hidat a kettő közé?

Az otthontanulás támogatása a távoktatásban tanuló gyermekek szülei számára

olvasasAz otthontanulást is támogatjuk a távoktatásban tanuló gyermekek és szüleik számára. 

A távoktatásban is van mód a sokirányú ismeretszerzésre!Minden témához ajánlunk könyveket, videókat és sok más forrást is magyarul és angolul. 

Minden évben több személyes felkészítő programot és tábort is szervezünk, ahol kedved szerint a gyakorlatban is tovább bővítheted a tudásodat.  Mindenkinek! - így neked is egyéni tanulási tervet állítunk össze, amiben korodhoz és érdeklődésedhez igazodva válogatunk könyvet, filmeket, sőt a tanulásodat megkönnyítő gyakorlati tanácsokat is.

A forrásanyagok felkutatására és értékelésére nagyon sok időt szánunk. Ezzel és a személyes - jelenléti oktatással sokat segítünk neked, hogy a legtöbbet tanulhass a legjobb forrásokból. 

 

Hogyan tanulj, ha tartósan beteg vagy, vagy a család éppen karaténban van?!

Ha beteg vagy akkor gyógyulj! Ez az első, ami mindenkinek eszébe jut, de jól tudjuk, hogy vannak olyan időszakok, amikor már képes vagy és kell is otthon tanulni.

Felzárkóztató óráink általános iskolásoknak

Sok a tanulnivaló! Leginkább a házi feladatokat küldik el, ám ettől még az új anyagot többnyire önállóan kell megértened és megtanulni.  A többiek haladnak, neked pedig egyre nehezebb, hogy egyedül utolérd őket. 

Felzárkóztató óráink éppen ezért vannak!
Ha szükséges kérhetsz egy-egy felzárkóztató órát matekból, nyelvtanból vagy angolból. Elmagyarázzuk az alapfogalmakat, alapösszefüggéseket és segítünk pótolni a feladataidat.

Ehhez elég, ha valaki bekapcsolja neked a számítógépet és egy chat programot, amelyik hangot, videót és képernyőmegosztást is biztosít. A többi már megy magától, gyakran még szemléletesebben, mint ahogy az iskolában tanulhatsz.

Hogyan?

Megbetegedett a magántanárom! Ki és hogyan helyettesítheti a magántanárt?

Komoly nehézséggel találkozhattok, ha a magántanárotok 1-2 hónapra is kiesik a tanításból.  

Ez nálunk is előfordul, de felkészültünk rá!

Előfordult már, hogy a félév vége előtt pár héttel kaptuk a hírt, hogy az alapítványunk keretében tanító egyik magántanár beteg lett, gyógyulása hosszabb folyamat lesz. Hirtelen jött, ilyenkor a szülők általában komoly dilemma előtt állnak: ki fogja felkészíteni a gyereket a középiskolai felvételire? Kit és hogyan találjanak a gyermekük mellé? Ki tud és ki hajlandó ilyen hamar, az átmeneti időre is, hatékony helyettesítést vállalni? 

A magántanárok hatékony helyettesítésének problémáját mi az alapítványon belül azonnal megoldjuk. A szülők megkönnyebbülve és kissé meglepve fogadják, amikor a kuratórium elnőkétől megérkezik az e-mail: Kedves szülők ne aggódjatok, biztosítjuk a helyettesítő magántanárt. 

Hogyan helyettesítjük? Mivel nyújt többet az a magántanár, aki az alapítványunkon keresztül tanít?

 

Két nyelven oktatunk - akár 2 tanárral is egy órán!

A magyar-angol kétnyelvű távoktatásban gyakran két tanár is együtt tanít egy órán.

A tanulóinknak magyarul és angolul magyarázunk! A tanórán annyiszor váltunk nyelvet, ahányszor a megértéshez szükséges.

A gyerekek igy két nyelvet használnak. A tanárok aktívak résztvevők az órán, függetlenül attól, hogy éppen irányító vagy támogató szerepet töltenek be.

A kétnyelvű tanítás meghatározó az összes tantárgyi órán, ahol a magyar nyelvet gyakorló külföldön élő tanulókkal foglalkozunk. A

tanórán a nyelvek közötti gyakori váltással lehetőség nyílik a gyerekek számára a nyelvi váltás gyakorlására, a két nyelv egyenlő mértékű használatára.

A kétnyelvű oktatást szinte minden szinten alkalmazzuk úgy, ahogy a kétnyelvű családokban szokásos. Az egyik tanár csak magyarul beszél, a másik angolul és magyarul is, ahogy a helyzet kívánja. Így a megértést akadályozó helyzeteket is azonnal tudjuk kezelni. A gyerekek gyakran akkor értik meg igazán a tananyag részletet, ha párhuzamosan mindkét nyelven hallják. Ezáltal a nyelvtanulás lehetőségeit kibővítjük mind a magyar nyelvre vagy a magyar oktatásba "visszaszokó" tanulók, mind az angol nyelvhasználat fejlesztésében érdekelt tanulók számára. 

Miért nem elég egy tanár, aki angolul és magyarul is beszél?!

Türelem, szelídség, alázat - szeretet - fogalmak újragondolva

Vannak fogalmak, amiket fel se fogunk igazán, bár mindenki egyetért velük és helyesnek tartja azokat. Ilyen a szeretet, az önzés, a szorgalom, és még sok más is, amikben egy dolog a közös: a tanítás során biztosan belebotlunk, hogy mást jelentenek ma és mást értettek rajtuk akkor, amikor a legtöbb kötelező olvasmányban írtak róluk. Ez egy nehéz téma, de nem félünk tőle.

Általában közhelyszerűen elfogadjuk ezeket, észre se véve, hogy milyen valódi tartalmat kapnak a személyes életünkben. Pedig, ha jobban belegondolunk a sematikus  értelmezés akár félre is vezethet bennünket. 

Elsőre, a szeretet pozitív, az önzés negatív, a szabadság pozitív, az egyenlőség és testvériség szintén pozitív a szemünkben. Pedig van birtokló szeretet, majom szeretet, ami negatív akárhogy is forgatjuk. Van egészséges önérvényesítés, ami ténylegesen az önzés pozitív formája. Megborultak a fogalmak? Felfordult, összezavarodott az eddig elfogadott értékrend? Változik!!

A tananyaggal foglalkozva látjuk, hogy a gyerekekkel muszáj komoly kitérőket tenni és elbeszélgetni, hogy a helyére tegyük például Nemecsek életét és megpróbáltatásait. Hiába szeretnénk a Kincskereső kisködmön feladatlapjait jól kitölteni, ha a 10 évestől teljesen távol áll a könyvben bemutatott világ. Csakis sok magyarázattal lehet tanítani a korrajzot és az emberi gondolkodásmód (erkölcs!) változásait is bemutatni.

Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában csapatunk továbbjutott

Kedves E-Bridges Digitális Iskola, kedves Gabi néni!

Meg lett az első eredményünk a Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában
csapatunk továbbjutott az első fordulóban.

A Juhász Máté- Szarka Júlia -Czuth Olivér alkotta csapatunk a saját korosztályos kategória fölött két kategóriával indultak - Máté és Juli egyéni versenyeredményei miatt - és megugrották, pedig 11-12. évfolyamos matek tagozatos versenyzők között indultak 10. évfolyamosként , és úgy hogy ketten egyéni tanrendesek. Nagyon büszke vagyok rájuk!
Arra még inkább, hogy mindenki jól érezte magát és örömmel versenyzett.
Pedig személyesen még nem is találkozott mindenki mindenkivel, csak online.

Szeretnénk megköszönni az Iskolának a segítséget, amit a csapat szervezésében nyújtott, és amit a felkészítésben nyújt. Ez az Iskola nélkül-ahogy mondani szokás- nem jöhetett volna létre !

Hajrá, és készülünk a következő fordulóra!

Czermann Andrea és a "Lányt találtunk-Csapat nevet nem "csapat tagjai: Juli, Máté és Oliver

Mi jellemzi az E-BRIDGES oktatási csomagokat?

Nekünk tényleg nincs "egyszer kell jól megcsinálni és sokszor lehet eladni ugyanazt" típusú oktatócsomagunk!

Nem lehet ilyen, mert mindenkinek egyéni tanulási tervet állítunk össze!

Tartalmazza : 

a megcélzott tananyagot

a tanítás módját

az elvárt teljesítménycélt

és még sok teljesen személyes elemet, amitől még hatékonyabban, egyénre szabott módon tanulhatsz. 

Természetesen vannak "mindenkinek ugyanolyan" rendszer elemek. Ezek jól szervezetté teszik és magasabb szintre emelik a közös tanulást. Saját minőségbiztosítási folyamatainkat egységesen betartjuk.  Vannak "ugyanaz" típusú tananyag magyarázó összeállításaink, de ezekben is csupán azokkal az alapfogalmakkal találkozol, ami mindenki számára egységesek. Az alapismeretek azonosak, a tudáshoz vezető utat egyedileg állítjuk össze.

Nálunk ezeket fogod találni a személyes oktatási csomagodban.

 

Vannak viszont egységes alapelveink, amiket mindig meg fogsz találni az oktatásainkban:

 

Te mit szeretnél tanulni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot

Elérhetőségek

Távoktatás az egész országban és a határokon túl is.  Több időzónából vannak tanítványaink.  


E-BRIDGES Digitális Iskola
Iroda: 9766 Rum (Előre egyeztetett időpontban)
 +36 20 503 7545 / 20 359 0185
info@e-bridgeschool.hu
Mo-Sa: 10.00 - 19.00

 

Általános Szolgáltatási Feltételek
Adatvédelmi Szabályzat
Az alapítvány a gyermekek, szülők és tanárok jogvédelme érdekében a D.A.S. Jogvédelmi Biztosítóval áll kapcsolatban.

Szervezet adatai

E-BRIDGES Digitális Iskola Alapítvány

Nyilvántartási szám: 18-01-0000375
Országos azonosító: 1800/60058/2019/2300047261987
Statisztikai számjel: 19226178-9499-569-18
Adószám: 19226178-1-18

Raiffeisen Bank:
Forint: 12094507-01713707-00100005
IBAN: HU69-12094507-01713707-00100005
EURO: 120945070171370700200002
IBAN: HU48120945070171370700200002

Tehetségpont

 Alapítványunk Regionális tehetségpont

Tehetségpont azonosító: TP 161 002 726
Elérhetők vagyunk az egész országban és a határokon túl is.
Szakterületünk az oktatás és a tehetséggondozás mellett az új oktatási formák fejlesztése. 
Célunk, hogy jól használható, érdekes és méltányos áron megfizethető távoktatáshoz jusson minden magyar anyanyelvű tanuló.

e bridgeschool qr code