fbpx





Mi lesz a koronavírus után a közoktatásban?

Eddig a fogyasztás társadalmában éltünk. Ami most jön, az a biztonság felhalmozásának ideje lesz. Az emberek a tartós alapok, a saját belső és külső biztonságuk megteremtése felé fordulnak el. Visszajön a teremtő munka értéke, a szolgáltatások pedig a helyükre kerülnek.  Eddig a többség dolgozni és jól élni akart, a hosszú távú megfontolások nem igazán voltak divatosak a közgondolkodásban. A társadalom most irányt válthat: azért dolgozik, hogy biztonságos alapokat építsen magának és a családjának, hogy a biztonságban éljen jobban és ne a bizonytalanságban, ahogy eddig.  A vidéki kiskertekben a fű egy részének helyét átveszi a korszerű!! biogazdálkodás, a geodome. Sokan újragondolják a családi gazdaságot, hogy a család étkezését részben ott biztosíthassák. Mindezt új alapokra helyezett, biztonságot adó elméleti és gyakorlati tudással teszik.  A közoktatásban a jó bizonyítvány szerzés helyett a megalapozott és sokirányban használható tudásra is lesz valódi igény.  Tényleg erre tartunk, már nem legyintenek rá és nem tartják rózsaszínű álomnak.

Mi fog hamarabb igazodni ehhez, az állami iskolák vagy a magánoktatás?

 

Szerintem, ahogy mindig, most is a magánszektor lesz a rugalmasabb és gyorsabb. Nekünk most azon kell gondolkodni, hogyan adhatunk a szülőknek és a gyermekeknek olyan oktatást, amire valóban szükségük van.  Van dolgunk a 6-18 éves korosztály oktatásában és van a felnőttképzésben is. 

 

A gondolkodásmód váltáshoz az alaptudás és az alapképességek újszerű oktatása a mi lehetőségünk és felelősségünk is!

A mi dolgunk ma az, hogy a magyar oktatásügyet a pozitív változásokat segítve támogassuk. A NAT elfogadható alapot jelent az egységes és átjárható képzéshez, a keretrendszerét majd megváltoztatják egyszer.  Addig éppen mi magántanárok vagyunk azok, akik a távoktatással a leggyorsabban juthatnak el a legtöbb emberhez. Magyarországon jelenleg az állami kerettantervet követő iskolák között van, amelyik a regisztrált felhasználók évfolyamonként elkülönített csoportjainak rendszeresen küldi a tananyagot és a megoldásokat, azonban ez távol áll a valódi távoktatástól.  Amíg a szülőre vagy a magántanárokra bízza a tananyag megtanítását, addig inkább belső tájékoztató rendszer, mint valódi távoktatás.

 

Nekünk megvan a kidolgozott módszerünk egységes, van minőségbiztosítással támogatott keretrendszerünk, vannak digitális oktatási felületek, ahol a tananyagot élő órákon megtanítjuk. Folyamatosan fejlesztett, biztonságos rendszerünk egyszerre alkalmas a személyre szabott tananyag megjelenítésére, a tájékoztatásra, a tananyag értékelésére és a személyes kapcsolattartásra a szülőkkel is. Az egész rendszer felhasználó barát módon a szülő-diák-tanár "szent háromságára" épít, ami nélkül mi sem tudnánk eredményesek lenni.

Mindez aligha lenne elég a jó digitális távoktatáshoz, ha ugyanúgy akarnánk tanítani, mint a frontális órákon. A tananyag tematikus csoportosításával új keretrendszert alkotunk, amiben a gyerekek napi 60-90 percben élő interaktív órákon kapnak magyarázatot, azonnal kérdezhetnek. A feladatok megoldását, a gyakorlást részben önállóan végzik. Mindez részben az életkoruktól, részben egyéni adottságaiktól függ. Az önálló tanulást a digitális oktatásban is fokozatosan szabad elvárni.

Az önállóság és az önbizalom végre együtt alapozhatják meg a belső biztonságot, de csak akkor, ha a megfelelő tudásra épülnek!

A tények és számadatok megtanítása helyett, a fogalmi alapok erősítésére helyezzük a hangsúlyt a távoktatásban, mert ezek adják a további tudásszerzés biztonságát. Mi a tanulástechnikával és az időgazdálkodással együtt az önállóságot is tanítjuk.  A tudás megszerzésének és felhasználásnak a készségét is együtt fejlesztjük az alapfogalmakkal.  

 
Jelen helyzetben azzal tehetjük a legtöbbet, ha a tanítás mellett megmutatjuk a szülőknek azt is, hogy hogyan foglalkozzanak a gyermekeikkel otthon. Miért nem a tanároknak? Az hosszabb folyamat lesz, arra is van tervünk. Alapítványunk először az otthon tanulóknak és a karantén idején az otthon oktatással is megterhelt szülőknek kíván támogatást adni.  Ők nehezebb helyzetben vannak, mint a pedagógusok.

Alapítványunk olyan szervezeti alapokkal és eszközökkel rendelkezik, amely megteremti a társadalmi vállalkozás tisztességes értékteremtő működésének feltételeit. A szülők és a magántanárok számára is biztosítja, hogy valóban minőségi távoktatásban vegyenek részt és azt a tudást fizessék meg, ami értékes számukra. Ez az érdekeltségi rendszer lehetőséget ad a közösségi szolidaritásra is. Megteremti a feltételeit, hogy azoknak a családoknak is tartsunk felzárkóztató foglalkozásokat, akik szociális helyzetük miatt másképp kimaradnának a digitális távoktatásból. Az E-BRIDGES tehetségpont elsősorban a Vas megyei gyerekeknek biztosít esélyteremtő távoktatást, de bárhonnan elérhető.

A mi dolgunk most a valóban hatékony távoktatás megismertetése és eljuttatása azokhoz, akiknek a legnagobb szükségük van rá, hogy megszerezhessék a megalapozott belső biztonsághoz szükséges tudást: a családokhoz, a gyermekekhez és a felnőttekhez. 15 év távoktatási tudását tervezzük megosztani minél szélesebb körben azért, hogy elkerüljék a távoktatás gyermekbetegségeit. 

 

 

Külföldön élő magyar tanulók távoktatása

 

Jelentkezem

Intenzív, szuperintenzív felzárkóztatók, magyar, matematika, angol

 

Jelentkezem

Matematika, angol távoktatás, angol nyelvvizsga felkészítés

 

Jelentkezem

Matematika tehetséggondozás, felkészítés versenyekre

 

Jelentkezem

Felkészítés felvételikre, osztályozó vizsgákra, vizsgatechnika

 

Jelentkezem

 

Otthon tanulás támogatása 6-10 éves korig, olvasás, helyesírás, matematika, angol

 

Jelentkezem

Otthon tanulás támogatása 10-18 éves korig, matematika, angol, nyelvtan, magyar irodalom, történelem

 

Jelentkezem

Otthon tanulás támogatása, tanulássegítő workshop szülőknek

 

Jelentkezem

Otthon tanulás támogatása, tanulásszervezés, önálló tanulás, tanulástechnikák

 

Jelentkezem

Rövid cikkek

Hogy sikerültek az évzáró vizsgák?

Jól! Mindenki átment, ám szinte mindig ott az érzés és a kérdés is: mehett volna jobban is?

Vegyesen! Mondhatnánk a vizsgáztatók véleményét is összegezve.  Mindent, amit csak tudunk megteszünk, hogy az iskolai elvárásoknak megfeleljünk, és hogy jó kapcsolatot ápoljunk a kollégákkal, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy mindenhol feszültségmentes viszonyt tudunk kialakítani. Az oka, röviden, hogy kicsit eltérnek az elvárások és a valóság. 

Miben térnek el, és hogy építhetünk mégis hidat a kettő közé?

Az otthontanulás támogatása a távoktatásban tanuló gyermekek szülei számára

olvasasAz otthontanulást is támogatjuk a távoktatásban tanuló gyermekek és szüleik számára. 

A távoktatásban is van mód a sokirányú ismeretszerzésre!Minden témához ajánlunk könyveket, videókat és sok más forrást is magyarul és angolul. 

Minden évben több személyes felkészítő programot és tábort is szervezünk, ahol kedved szerint a gyakorlatban is tovább bővítheted a tudásodat.  Mindenkinek! - így neked is egyéni tanulási tervet állítunk össze, amiben korodhoz és érdeklődésedhez igazodva válogatunk könyvet, filmeket, sőt a tanulásodat megkönnyítő gyakorlati tanácsokat is.

A forrásanyagok felkutatására és értékelésére nagyon sok időt szánunk. Ezzel és a személyes - jelenléti oktatással sokat segítünk neked, hogy a legtöbbet tanulhass a legjobb forrásokból. 

 

Hogyan tanulj, ha tartósan beteg vagy, vagy a család éppen karaténban van?!

Ha beteg vagy akkor gyógyulj! Ez az első, ami mindenkinek eszébe jut, de jól tudjuk, hogy vannak olyan időszakok, amikor már képes vagy és kell is otthon tanulni.

Felzárkóztató óráink általános iskolásoknak

Sok a tanulnivaló! Leginkább a házi feladatokat küldik el, ám ettől még az új anyagot többnyire önállóan kell megértened és megtanulni.  A többiek haladnak, neked pedig egyre nehezebb, hogy egyedül utolérd őket. 

Felzárkóztató óráink éppen ezért vannak!
Ha szükséges kérhetsz egy-egy felzárkóztató órát matekból, nyelvtanból vagy angolból. Elmagyarázzuk az alapfogalmakat, alapösszefüggéseket és segítünk pótolni a feladataidat.

Ehhez elég, ha valaki bekapcsolja neked a számítógépet és egy chat programot, amelyik hangot, videót és képernyőmegosztást is biztosít. A többi már megy magától, gyakran még szemléletesebben, mint ahogy az iskolában tanulhatsz.

Hogyan?

Megbetegedett a magántanárom! Ki és hogyan helyettesítheti a magántanárt?

Komoly nehézséggel találkozhattok, ha a magántanárotok 1-2 hónapra is kiesik a tanításból.  

Ez nálunk is előfordul, de felkészültünk rá!

Előfordult már, hogy a félév vége előtt pár héttel kaptuk a hírt, hogy az alapítványunk keretében tanító egyik magántanár beteg lett, gyógyulása hosszabb folyamat lesz. Hirtelen jött, ilyenkor a szülők általában komoly dilemma előtt állnak: ki fogja felkészíteni a gyereket a középiskolai felvételire? Kit és hogyan találjanak a gyermekük mellé? Ki tud és ki hajlandó ilyen hamar, az átmeneti időre is, hatékony helyettesítést vállalni? 

A magántanárok hatékony helyettesítésének problémáját mi az alapítványon belül azonnal megoldjuk. A szülők megkönnyebbülve és kissé meglepve fogadják, amikor a kuratórium elnőkétől megérkezik az e-mail: Kedves szülők ne aggódjatok, biztosítjuk a helyettesítő magántanárt. 

Hogyan helyettesítjük? Mivel nyújt többet az a magántanár, aki az alapítványunkon keresztül tanít?

 

Két nyelven oktatunk - akár 2 tanárral is egy órán!

A magyar-angol kétnyelvű távoktatásban gyakran két tanár is együtt tanít egy órán.

A tanulóinknak magyarul és angolul magyarázunk! A tanórán annyiszor váltunk nyelvet, ahányszor a megértéshez szükséges.

A gyerekek igy két nyelvet használnak. A tanárok aktívak résztvevők az órán, függetlenül attól, hogy éppen irányító vagy támogató szerepet töltenek be.

A kétnyelvű tanítás meghatározó az összes tantárgyi órán, ahol a magyar nyelvet gyakorló külföldön élő tanulókkal foglalkozunk. A

tanórán a nyelvek közötti gyakori váltással lehetőség nyílik a gyerekek számára a nyelvi váltás gyakorlására, a két nyelv egyenlő mértékű használatára.

A kétnyelvű oktatást szinte minden szinten alkalmazzuk úgy, ahogy a kétnyelvű családokban szokásos. Az egyik tanár csak magyarul beszél, a másik angolul és magyarul is, ahogy a helyzet kívánja. Így a megértést akadályozó helyzeteket is azonnal tudjuk kezelni. A gyerekek gyakran akkor értik meg igazán a tananyag részletet, ha párhuzamosan mindkét nyelven hallják. Ezáltal a nyelvtanulás lehetőségeit kibővítjük mind a magyar nyelvre vagy a magyar oktatásba "visszaszokó" tanulók, mind az angol nyelvhasználat fejlesztésében érdekelt tanulók számára. 

Miért nem elég egy tanár, aki angolul és magyarul is beszél?!

Türelem, szelídség, alázat - szeretet - fogalmak újragondolva

Vannak fogalmak, amiket fel se fogunk igazán, bár mindenki egyetért velük és helyesnek tartja azokat. Ilyen a szeretet, az önzés, a szorgalom, és még sok más is, amikben egy dolog a közös: a tanítás során biztosan belebotlunk, hogy mást jelentenek ma és mást értettek rajtuk akkor, amikor a legtöbb kötelező olvasmányban írtak róluk. Ez egy nehéz téma, de nem félünk tőle.

Általában közhelyszerűen elfogadjuk ezeket, észre se véve, hogy milyen valódi tartalmat kapnak a személyes életünkben. Pedig, ha jobban belegondolunk a sematikus  értelmezés akár félre is vezethet bennünket. 

Elsőre, a szeretet pozitív, az önzés negatív, a szabadság pozitív, az egyenlőség és testvériség szintén pozitív a szemünkben. Pedig van birtokló szeretet, majom szeretet, ami negatív akárhogy is forgatjuk. Van egészséges önérvényesítés, ami ténylegesen az önzés pozitív formája. Megborultak a fogalmak? Felfordult, összezavarodott az eddig elfogadott értékrend? Változik!!

A tananyaggal foglalkozva látjuk, hogy a gyerekekkel muszáj komoly kitérőket tenni és elbeszélgetni, hogy a helyére tegyük például Nemecsek életét és megpróbáltatásait. Hiába szeretnénk a Kincskereső kisködmön feladatlapjait jól kitölteni, ha a 10 évestől teljesen távol áll a könyvben bemutatott világ. Csakis sok magyarázattal lehet tanítani a korrajzot és az emberi gondolkodásmód (erkölcs!) változásait is bemutatni.

Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában csapatunk továbbjutott

Kedves E-Bridges Digitális Iskola, kedves Gabi néni!

Meg lett az első eredményünk a Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában
csapatunk továbbjutott az első fordulóban.

A Juhász Máté- Szarka Júlia -Czuth Olivér alkotta csapatunk a saját korosztályos kategória fölött két kategóriával indultak - Máté és Juli egyéni versenyeredményei miatt - és megugrották, pedig 11-12. évfolyamos matek tagozatos versenyzők között indultak 10. évfolyamosként , és úgy hogy ketten egyéni tanrendesek. Nagyon büszke vagyok rájuk!
Arra még inkább, hogy mindenki jól érezte magát és örömmel versenyzett.
Pedig személyesen még nem is találkozott mindenki mindenkivel, csak online.

Szeretnénk megköszönni az Iskolának a segítséget, amit a csapat szervezésében nyújtott, és amit a felkészítésben nyújt. Ez az Iskola nélkül-ahogy mondani szokás- nem jöhetett volna létre !

Hajrá, és készülünk a következő fordulóra!

Czermann Andrea és a "Lányt találtunk-Csapat nevet nem "csapat tagjai: Juli, Máté és Oliver

Mi jellemzi az E-BRIDGES oktatási csomagokat?

Nekünk tényleg nincs "egyszer kell jól megcsinálni és sokszor lehet eladni ugyanazt" típusú oktatócsomagunk!

Nem lehet ilyen, mert mindenkinek egyéni tanulási tervet állítunk össze!

Tartalmazza : 

a megcélzott tananyagot

a tanítás módját

az elvárt teljesítménycélt

és még sok teljesen személyes elemet, amitől még hatékonyabban, egyénre szabott módon tanulhatsz. 

Természetesen vannak "mindenkinek ugyanolyan" rendszer elemek. Ezek jól szervezetté teszik és magasabb szintre emelik a közös tanulást. Saját minőségbiztosítási folyamatainkat egységesen betartjuk.  Vannak "ugyanaz" típusú tananyag magyarázó összeállításaink, de ezekben is csupán azokkal az alapfogalmakkal találkozol, ami mindenki számára egységesek. Az alapismeretek azonosak, a tudáshoz vezető utat egyedileg állítjuk össze.

Nálunk ezeket fogod találni a személyes oktatási csomagodban.

 

Vannak viszont egységes alapelveink, amiket mindig meg fogsz találni az oktatásainkban:

 

Te mit szeretnél tanulni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot

Elérhetőségek

Távoktatás az egész országban és a határokon túl is.  Több időzónából vannak tanítványaink.  


E-BRIDGES Digitális Iskola
Iroda: 9766 Rum (Előre egyeztetett időpontban)
 +36 20 503 7545 / 20 359 0185
info@e-bridgeschool.hu
Mo-Sa: 10.00 - 19.00

 

Általános Szolgáltatási Feltételek
Adatvédelmi Szabályzat
Az alapítvány a gyermekek, szülők és tanárok jogvédelme érdekében a D.A.S. Jogvédelmi Biztosítóval áll kapcsolatban.

Szervezet adatai

E-BRIDGES Digitális Iskola Alapítvány

Nyilvántartási szám: 18-01-0000375
Országos azonosító: 1800/60058/2019/2300047261987
Statisztikai számjel: 19226178-9499-569-18
Adószám: 19226178-1-18

Raiffeisen Bank:
Forint: 12094507-01713707-00100005
IBAN: HU69-12094507-01713707-00100005
EURO: 120945070171370700200002
IBAN: HU48120945070171370700200002

Tehetségpont

 Alapítványunk Regionális tehetségpont

Tehetségpont azonosító: TP 161 002 726
Elérhetők vagyunk az egész országban és a határokon túl is.
Szakterületünk az oktatás és a tehetséggondozás mellett az új oktatási formák fejlesztése. 
Célunk, hogy jól használható, érdekes és méltányos áron megfizethető távoktatáshoz jusson minden magyar anyanyelvű tanuló.

e bridgeschool qr code