Miben különbözik az E-BRIDGES a többi távoktatástól
Mit tehet az a tehetséges, tanulni vágyó gyerek...?
Mit tehet az a tehetséges, tanulni vágyó gyerek...?
Aki olyan állami iskolába jár, ahonnan kinézik és zaklatják a társai, mert tanulni akar?
Aki olyan rosszul érzi magát az osztálytársai között a durva, közönséges "csapat szellem" miatt, hogy naponta hányingerrel kel?
Aki csak "parkol" az órákon arra várva, hogy a tanár végre rendet tegyen, ha tud?
Aki úgy érzi, hogy az iskolában töltött időt jobban hasznosíthatná, ha a tankötelezettségét részben vagy egészen az iskolán kívüli oktatásban teljesítené?
Várja meg amíg a helyzet megváltozik a közoktatásban? Menjen át másik suliba? Esetleg magániskolába?
Várni aligha lehet, mert közben felnő! Az iskolaváltás segíthet, ha szerencséje van. A magániskolát viszont kevesek engedhetik meg.
A tanköteles korú gyermekek számára sok előnnyel is jár, ha a többnyire véletlenszerűen összekerülő csoportokban szocializálódnak. A dzsungel és az utca törvényeit jó lehet, ha időben megismeri és felismeri a veszélyeket, amikkel felnőttkorában is szembesülni fog. Azt viszont nem várhatja el senki egy gyerektől, hogy a normális iskolai környezetben való tanulás helyett, kiszolgáltatva, bármiféle romboló környezet zavarja meg a fejlődését.
Ezzel szembesülünk időnként mi is a hozzánk forduló szülők tapasztalatait és kéréseiket megismerve.
Miben tudunk mi segíteni? Nem vagyunk magániskola, de sokat tehetünk azért, hogy az iskola és a tanulás érzelmileg is jó élmény legyen. A tanulást emberséggel és az életkornak megfelelő online órákkal tudjuk kiegészíteni, így az elvárt jó jegyekhez és tudáshoz juttathatjuk a tanulókat az iskolájukban. Az egyéni tanrendű tanulókat felkészítjük az osztályozó vizsgákra. Jó kapcsolatot tartunk az intézményekkel, ahol a tanulók bizonyítványt szereznek, így jobban igazodunk a követelményeikhez is. Tanácsokat adunk, megosztjuk a tapasztalatainkat és összehozzuk a szülőket más szülőkkel, akik gyakran már végigjártak minden lehetséges utat.
Célunk, hogy hozzásegítsünk minden gyermeket és szülőt a számukra optimális oktatási formákhoz, ami sokszor valóban nehéz, de nem lehetetlen.
Jól! Mindenki átment, ám szinte mindig ott az érzés és a kérdés is: mehett volna jobban is?
Vegyesen! Mondhatnánk a vizsgáztatók véleményét is összegezve. Mindent, amit csak tudunk megteszünk, hogy az iskolai elvárásoknak megfeleljünk, és hogy jó kapcsolatot ápoljunk a kollégákkal, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy mindenhol feszültségmentes viszonyt tudunk kialakítani. Az oka, röviden, hogy kicsit eltérnek az elvárások és a valóság.
Miben térnek el, és hogy építhetünk mégis hidat a kettő közé?
Az otthontanulás támogatása a távoktatásban tanuló gyermekek szülei számára
Az otthontanulást is támogatjuk a távoktatásban tanuló gyermekek és szüleik számára.
A távoktatásban is van mód a sokirányú ismeretszerzésre!Minden témához ajánlunk könyveket, videókat és sok más forrást is magyarul és angolul.
Minden évben több személyes felkészítő programot és tábort is szervezünk, ahol kedved szerint a gyakorlatban is tovább bővítheted a tudásodat. Mindenkinek! - így neked is egyéni tanulási tervet állítunk össze, amiben korodhoz és érdeklődésedhez igazodva válogatunk könyvet, filmeket, sőt a tanulásodat megkönnyítő gyakorlati tanácsokat is.
A forrásanyagok felkutatására és értékelésére nagyon sok időt szánunk. Ezzel és a személyes - jelenléti oktatással sokat segítünk neked, hogy a legtöbbet tanulhass a legjobb forrásokból.
Hogyan tanulj, ha tartósan beteg vagy, vagy a család éppen karaténban van?!
Ha beteg vagy akkor gyógyulj! Ez az első, ami mindenkinek eszébe jut, de jól tudjuk, hogy vannak olyan időszakok, amikor már képes vagy és kell is otthon tanulni.
Felzárkóztató óráink általános iskolásoknak
Sok a tanulnivaló! Leginkább a házi feladatokat küldik el, ám ettől még az új anyagot többnyire önállóan kell megértened és megtanulni. A többiek haladnak, neked pedig egyre nehezebb, hogy egyedül utolérd őket.
Felzárkóztató óráink éppen ezért vannak! Ha szükséges kérhetsz egy-egy felzárkóztató órát matekból, nyelvtanból vagy angolból. Elmagyarázzuk az alapfogalmakat, alapösszefüggéseket és segítünk pótolni a feladataidat.
Ehhez elég, ha valaki bekapcsolja neked a számítógépet és egy chat programot, amelyik hangot, videót és képernyőmegosztást is biztosít. A többi már megy magától, gyakran még szemléletesebben, mint ahogy az iskolában tanulhatsz.
Hogyan?
Megbetegedett a magántanárom! Ki és hogyan helyettesítheti a magántanárt?
Komoly nehézséggel találkozhattok, ha a magántanárotok 1-2 hónapra is kiesik a tanításból.
Ez nálunk is előfordul, de felkészültünk rá!
Előfordult már, hogy a félév vége előtt pár héttel kaptuk a hírt, hogy az alapítványunk keretében tanító egyik magántanár beteg lett, gyógyulása hosszabb folyamat lesz. Hirtelen jött, ilyenkor a szülők általában komoly dilemma előtt állnak: ki fogja felkészíteni a gyereket a középiskolai felvételire? Kit és hogyan találjanak a gyermekük mellé? Ki tud és ki hajlandó ilyen hamar, az átmeneti időre is, hatékony helyettesítést vállalni?
A magántanárok hatékony helyettesítésének problémáját mi az alapítványon belül azonnal megoldjuk. A szülők megkönnyebbülve és kissé meglepve fogadják, amikor a kuratórium elnőkétől megérkezik az e-mail: Kedves szülők ne aggódjatok, biztosítjuk a helyettesítő magántanárt.
Hogyan helyettesítjük? Mivel nyújt többet az a magántanár, aki az alapítványunkon keresztül tanít?
Két nyelven oktatunk - akár 2 tanárral is egy órán!
A magyar-angol kétnyelvű távoktatásban gyakran két tanár is együtt tanít egy órán.
A tanulóinknak magyarul és angolul magyarázunk! A tanórán annyiszor váltunk nyelvet, ahányszor a megértéshez szükséges.
A gyerekek igy két nyelvet használnak. A tanárok aktívak résztvevők az órán, függetlenül attól, hogy éppen irányító vagy támogató szerepet töltenek be.
A kétnyelvű tanítás meghatározó az összes tantárgyi órán, ahol a magyar nyelvet gyakorló külföldön élő tanulókkal foglalkozunk. A
tanórán a nyelvek közötti gyakori váltással lehetőség nyílik a gyerekek számára a nyelvi váltás gyakorlására, a két nyelv egyenlő mértékű használatára.
A kétnyelvű oktatást szinte minden szinten alkalmazzuk úgy, ahogy a kétnyelvű családokban szokásos. Az egyik tanár csak magyarul beszél, a másik angolul és magyarul is, ahogy a helyzet kívánja. Így a megértést akadályozó helyzeteket is azonnal tudjuk kezelni. A gyerekek gyakran akkor értik meg igazán a tananyag részletet, ha párhuzamosan mindkét nyelven hallják. Ezáltal a nyelvtanulás lehetőségeit kibővítjük mind a magyar nyelvre vagy a magyar oktatásba "visszaszokó" tanulók, mind az angol nyelvhasználat fejlesztésében érdekelt tanulók számára.
Miért nem elég egy tanár, aki angolul és magyarul is beszél?!
Vannak fogalmak, amiket fel se fogunk igazán, bár mindenki egyetért velük és helyesnek tartja azokat. Ilyen a szeretet, az önzés, a szorgalom, és még sok más is, amikben egy dolog a közös: a tanítás során biztosan belebotlunk, hogy mást jelentenek ma és mást értettek rajtuk akkor, amikor a legtöbb kötelező olvasmányban írtak róluk. Ez egy nehéz téma, de nem félünk tőle.
Általában közhelyszerűen elfogadjuk ezeket, észre se véve, hogy milyen valódi tartalmat kapnak a személyes életünkben. Pedig, ha jobban belegondolunk a sematikus értelmezés akár félre is vezethet bennünket.
Elsőre, a szeretet pozitív, az önzés negatív, a szabadság pozitív, az egyenlőség és testvériség szintén pozitív a szemünkben. Pedig van birtokló szeretet, majom szeretet, ami negatív akárhogy is forgatjuk. Van egészséges önérvényesítés, ami ténylegesen az önzés pozitív formája. Megborultak a fogalmak? Felfordult, összezavarodott az eddig elfogadott értékrend? Változik!!
A tananyaggal foglalkozva látjuk, hogy a gyerekekkel muszáj komoly kitérőket tenni és elbeszélgetni, hogy a helyére tegyük például Nemecsek életét és megpróbáltatásait. Hiába szeretnénk a Kincskereső kisködmön feladatlapjait jól kitölteni, ha a 10 évestől teljesen távol áll a könyvben bemutatott világ. Csakis sok magyarázattal lehet tanítani a korrajzot és az emberi gondolkodásmód (erkölcs!) változásait is bemutatni.
Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában csapatunk továbbjutott
Kedves E-Bridges Digitális Iskola, kedves Gabi néni!
Meg lett az első eredményünk a Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában csapatunk továbbjutott az első fordulóban.
A Juhász Máté- Szarka Júlia -Czuth Olivér alkotta csapatunk a saját korosztályos kategória fölött két kategóriával indultak - Máté és Juli egyéni versenyeredményei miatt - és megugrották, pedig 11-12. évfolyamos matek tagozatos versenyzők között indultak 10. évfolyamosként , és úgy hogy ketten egyéni tanrendesek. Nagyon büszke vagyok rájuk! Arra még inkább, hogy mindenki jól érezte magát és örömmel versenyzett. Pedig személyesen még nem is találkozott mindenki mindenkivel, csak online.
Szeretnénk megköszönni az Iskolának a segítséget, amit a csapat szervezésében nyújtott, és amit a felkészítésben nyújt. Ez az Iskola nélkül-ahogy mondani szokás- nem jöhetett volna létre !
Hajrá, és készülünk a következő fordulóra!
Czermann Andrea és a "Lányt találtunk-Csapat nevet nem "csapat tagjai: Juli, Máté és Oliver
Mi jellemzi az E-BRIDGES oktatási csomagokat?
Nekünk tényleg nincs "egyszer kell jól megcsinálni és sokszor lehet eladni ugyanazt" típusú oktatócsomagunk!
Nem lehet ilyen, mert mindenkinek egyéni tanulási tervet állítunk össze!
Tartalmazza :
a megcélzott tananyagot
a tanítás módját
az elvárt teljesítménycélt
és még sok teljesen személyes elemet, amitől még hatékonyabban, egyénre szabott módon tanulhatsz.
Természetesen vannak "mindenkinek ugyanolyan" rendszer elemek. Ezek jól szervezetté teszik és magasabb szintre emelik a közös tanulást. Saját minőségbiztosítási folyamatainkat egységesen betartjuk. Vannak "ugyanaz" típusú tananyag magyarázó összeállításaink, de ezekben is csupán azokkal az alapfogalmakkal találkozol, ami mindenki számára egységesek. Az alapismeretek azonosak, a tudáshoz vezető utat egyedileg állítjuk össze.
Nálunk ezeket fogod találni a személyes oktatási csomagodban.
Vannak viszont egységes alapelveink, amiket mindig meg fogsz találni az oktatásainkban: