Soha ne mondd, hogy ezt már igazán tudhatnád! Ez az a mondat, amit biztosan kerülj el a távoktatásban és az otthoni tanulásban?
Előbb alaposan tárd fel, hogy miért nem tudja! Ha ennyit meg tudsz tenni, akkor már sokat segítettél a gyermeknek a tanulásban. A felfedező-kutató tanulás mellett a felfedező-kutató tanításra is át kell állnunk! Különben csak ellenérzést, hárítást és ami még rosszabb, szorongást alakítunk ki a gyerekben. (A felnőttben is, de az egy másik téma)
Sokan abban a tévedésben élnek, hogy amit ők tudnak és értenek, az mindenkinek megvan. Hát nincs meg! Van ennek mélyebb önértékelési értelmezése is. Amiről azt gondolom, hogy ezt mindenki tudja, nem túl nagy teljesítmény. Ezzel lehet, hogy éppen a saját teljesítményemet értékelem le! Komoly önértékelési zavar is lehet az ilyen mondatok mögött. Amikor türelmetlenséget sőt dühöt vált ki a "Miért nem érted?" kérdés, és szinte üt a gyereken. Blokkolja!
,A távoktatásnak és az otthonról tanulásnak van egy sor olyan jó hatása számodra is, amit a nappali iskolád ma alig tud fölülmúlni. Felsorolok 10 készséget, amiben nagyon jól tudsz fejlődni, amikor távoktatással tanulsz. Ezek mind a mester tudás csoportjába tartoznak! Ezekkel felnőtt életedben is találkozol majd, sőt alapkészségként el is várják tőled. Mindegy hogy pék, kőműves vagy csúcsmanager leszel, ezek már ma is hozzátartoznak az életünkhöz ugyanúgy, mint az írás és az olvasás vagy a kapcsolattartás készsége.
Kontaktóra - ezt a koronavírus előtt alig ismerték, ezért nem is hivatkoztunk rá, pedig csináltuk! A távoktatásban minden órán kontaktoltunk eddig is. Minden óránknak azonos a szerkezete, mondhatnám, hogy egységes csontvázrendszerre épül. Ez adja a biztos keretet, hogy ne vesszünk el, hoyg tartsuk az irányt. Ez a keret az, amire mindenkinek egyéni "tudástestet" építhetünk, olyant amiben megvan minden fontos "testrész" és megtalálhatók az eltérő egyéniséget adó elemek is. Ez az a módszertani keretrendszer, amivel 15 éve sikeresen tanítunk a távoktatásban. Nem találtunk fel semmi újat, csupán a módszereket igazítottuk a távokatáshoz, hogy átlátható rendszert és minőségben is színvonalas oktatást kapjon mindenki.
Bejelentkezés után beszélgetünk, közben megosztjuk a képernyőt, megosztunk hozott anyagokat, érdekességeket:
"Milyen jó, hogy a srácok szeretnek veled tanulni! Várják az óráidat! Érzik, hogy rájuk figyelsz és nem csak a leckéket akarod megtanítani." A távoktatásban se szabadna a gyerekre ráhúzni valami egyen módszert. Mi elhatároztuk, hogy az egyéni bánásmód lesz a távoktatásunk alapja. Ahogy nem lehet az emberre ráhúzni egyfajta mindenkinek jó étrendet, ugyanúgy az oktatásban se lenne szabad. Most úgy tűnik, hogy erre a távoktatásban nagyobb szabadságunk van, mint az intézményes rendszerben. A távoktatás előbb találta meg a személyreszabott oktatási módokat az elmúlt 20 évben. Előbb tudtuk használni az egyénre szabott tanítási és tanulás szervezési megoldásokat, mint a hagyományos oktatás. Mi valóban tudunk figyelni a gyerekre, de ez nem jelenti azt, hogy ez mindenhol zavartalan a távoktatásban. Vannak tanárok, akik gyorsan átálltak az online órákra. A virtuális tanteremben viszont a gyerekek általában a hagyományos órarend szerint tanulnak. Az viszont kevés lehet a gyermekeknek, ezért fordulnak a szülők hozzánk.
Sikeresen oktatjuk a gyermekeket és fiatalokat a virtuális osztálytermi modell segítségével. 15 éves tapasztalatunk van a kiscsoportos online tantermek működtetésében. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy nem kellett újból feltalálni a kereket az online oktatáshoz. A projektpedagógia módszereire összpontosítva rájöttünk arra, hogyan lehet a technológiát alkalmazni a személyes oktatáshoz. Szóval, azt kerestük, hogyan változtassuk meg a pedagógiát a technológiának megfelelően és nem fordítva. Mi valós idejű, élő órákat tartunk. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, először jól kidolgozott új típusú tanulási terveket hoztunk létre a technológiai keretekhez igazodva.
Az élő kapcsolatos, valóban egyénre szabott távoktatást elsőként vezettük be az egyéni tanrendű tanulók és tanulócsoportok számára a 6 - 18 éves korcsoportban. Időkorlát nélküli tanulás - személyes felkészítő tanárral - erre adunk új módszereket a digitális iskolában.
Pár hete még alig keresték a Google-ban a távoktatást, mára pedig tömeges lett a lekérdezés. Érthetően mindenki igyekszik az új helyzethez igazodni, és ez alapvetően jó, mert felgyorsítja a távoktatás ismertségét és javítja az elfogadottságát. Sokan szeretnék jobban megismerni és összehasonlítani, hogy mit is takar az e-learning, a digitális iskola, a virtuális osztályterem, és sokan szeretnék megtudni azt is, hogy mi a legjobb oktatási gyakorlat, amivel érdemes és lehet is tanulni online.
Itt olvashatod a legfontosabb jellemzőket, hogy milyen az igazán jó távoktatás szerintünk.
Eddig a fogyasztás társadalmában éltünk. Ami most jön, az a biztonság felhalmozásának ideje lesz. Az emberek a tartós alapok, a saját belső és külső biztonságuk megteremtése felé fordulnak el. Visszajön a teremtő munka értéke, a szolgáltatások pedig a helyükre kerülnek. Eddig a többség dolgozni és jól élni akart, a hosszú távú megfontolások nem igazán voltak divatosak a közgondolkodásban. A társadalom most irányt válthat: azért dolgozik, hogy biztonságos alapokat építsen magának és a családjának, hogy a biztonságban éljen jobban és ne a bizonytalanságban, ahogy eddig. A vidéki kiskertekben a fű egy részének helyét átveszi a korszerű!! biogazdálkodás, a geodome. Sokan újragondolják a családi gazdaságot, hogy a család étkezését részben ott biztosíthassák. Mindezt új alapokra helyezett, biztonságot adó elméleti és gyakorlati tudással teszik. A közoktatásban a jó bizonyítvány szerzés helyett a megalapozott és sokirányban használható tudásra is lesz valódi igény. Tényleg erre tartunk, már nem legyintenek rá és nem tartják rózsaszínű álomnak.
Mi fog hamarabb igazodni ehhez, az állami iskolák vagy a magánoktatás?
Világunk évezredek óta folyamatosan fejlődik. Ma azonban úgy tűnik, hogy gyorsabban változik, mint valaha. Gyermekeink már most is egyszerre élnek online és offline módon, így is tanulnak. Az egyéni tudás és a személyes emberi kapcsolatok fontossága viszont mindig megmarad, és új formákban él tovább.
Az E-BRIDGES digitális iskola - távoktatás magántanárokkal, az első olyan távoktatási rendszer, aholszemélyes felkészítő tanárral, élő kapcsolatos interaktív órákon, személyre szabott tanítási tervvel, tematikus tananyag rendszerbentanítunk elsősorban matematikát, angolt és a honismereti témaköröket: magyar nyelvet, irodalmat, történelem, földrajz, természetismeret.
"- Szerintetek mennyi a reális óradíj mondjuk egy 60 perces óráért? Olyanra gondolok, aki tényleg diplomás tanár, tehát nem főiskolás és jól beszél angolul, vagy külföldön dolgozott egy kicsit és hazajött. - Ez attól függ, hogy a hatodikos Pistinek segít a háziban, vagy a 20 éves Józsit készíti C1 vizsgára!"
Ez mástól is függ! Attól, hogy a hatodikos Pistivel együtt megoldja a házit, megmondja, hogy mit írjon be és kész, vagy feltérképezi, felismeri és meg is oldja a tanulási nehézséget okozó problémákat is. Halászni tanítja Pistit és halat is ad neki! Sokan tudják és értékelik is ezt a különbséget. Azt is tudják, hogy a távoktatás ugyanolyan eredményes lehet, mint a hagyományos. Ez derült ki a kommentekből is:
"- Én is skype-on tanultam, 5000 Ft-ot fizettem 60 percért, de kb 15 óra alatt megtanított tanulni és fél év alatt sikerült eljutnom a felsőfokra, beszédben is."
Ez csupán a nyelvtanár fórum, de ugyanezt olvashatnám a matek vagy más tantárgyak fórumain is. A jó magántanárt azért fizetik meg jobban, mert több és jobb tudást ad, vagy kevesebb órában is meg tudja tanítani ugyanazt, amit mások. Van még pár dolog ezeken túl is, ami az óradíjakat alakíthatja.
A matematika és a második nyelv tanulása az a két alapkészség, amiknek mindig nagyobb hangsúlyt adunk a távoktatásban.
A matek biztos alap a gyakorlati élethez. A vásárlásokon túl, az árképzés (saját termék vagy munkaerő értékesítése), a tervezések, a mérések, a pénzügyek, a személyes és a családi gazdálkodás, ... ezek az életvezetés olyan alapkészségei, amelyekre egész életünkben támaszkodhatunk, ha elég erős a tudásunk a számfogalom és a fontos műveletek terén. Ez jó alapot ad a tudatos életvezetéshez.
Az angol pedig, mint második nyelv, biztos alapot ad a kiterjesztett kommunikációhoz. A kapcsolatteremtésen túl, nélkülözhetetlen a munkavállalásban, a jogi és technikai tájékoztatók értelmezésében, a használati útmutatók követésében. Gyakran ez az egyetlen módja, hogy eljussunk a hiteles tudás forrásokhoz a kikerülhetetlen fake news és félinformáció áramlatokban. Ez erősíti a biztonságot a társadalmi kapcsolatainkban.
Ezért tartjuk a legtöbb magánórát matekból és angolból! Van az angolban pár szó, ami ennek az egésznek új megvilágítást is ad.
A távoktatástól való idegenkedését egy hét alatt feloldotta a szükség! Ugyanez történt a vizsgákkal is. Mi okozta az ellenállást? A sok ok közül most kettőt emelek ki:
A személyes kapcsolat mindig jobb a tanárnak és a diáknak is!
Nem ismeri mindenki vagy nem tudja elég jól kezelni az internetes programokat!
Mára kiderült, hogy inkább érzelmi kifogások akadályozták a távoktatási formákat. A szülők és a tanárok is jobban idegenkedtek tőle, mint a gyerekek! Valójában mi vagy ki digitalizálta végre az iskolát és a vizsgákat? Egyszerű a feleletválasztós teszt:
Jól! Mindenki átment, ám szinte mindig ott az érzés és a kérdés is: mehett volna jobban is?
Vegyesen! Mondhatnánk a vizsgáztatók véleményét is összegezve. Mindent, amit csak tudunk megteszünk, hogy az iskolai elvárásoknak megfeleljünk, és hogy jó kapcsolatot ápoljunk a kollégákkal, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy mindenhol feszültségmentes viszonyt tudunk kialakítani. Az oka, röviden, hogy kicsit eltérnek az elvárások és a valóság.
Miben térnek el, és hogy építhetünk mégis hidat a kettő közé?
Az otthontanulás támogatása a távoktatásban tanuló gyermekek szülei számára
Az otthontanulást is támogatjuk a távoktatásban tanuló gyermekek és szüleik számára.
A távoktatásban is van mód a sokirányú ismeretszerzésre!Minden témához ajánlunk könyveket, videókat és sok más forrást is magyarul és angolul.
Minden évben több személyes felkészítő programot és tábort is szervezünk, ahol kedved szerint a gyakorlatban is tovább bővítheted a tudásodat. Mindenkinek! - így neked is egyéni tanulási tervet állítunk össze, amiben korodhoz és érdeklődésedhez igazodva válogatunk könyvet, filmeket, sőt a tanulásodat megkönnyítő gyakorlati tanácsokat is.
A forrásanyagok felkutatására és értékelésére nagyon sok időt szánunk. Ezzel és a személyes - jelenléti oktatással sokat segítünk neked, hogy a legtöbbet tanulhass a legjobb forrásokból.
Hogyan tanulj, ha tartósan beteg vagy, vagy a család éppen karaténban van?!
Ha beteg vagy akkor gyógyulj! Ez az első, ami mindenkinek eszébe jut, de jól tudjuk, hogy vannak olyan időszakok, amikor már képes vagy és kell is otthon tanulni.
Felzárkóztató óráink általános iskolásoknak
Sok a tanulnivaló! Leginkább a házi feladatokat küldik el, ám ettől még az új anyagot többnyire önállóan kell megértened és megtanulni. A többiek haladnak, neked pedig egyre nehezebb, hogy egyedül utolérd őket.
Felzárkóztató óráink éppen ezért vannak! Ha szükséges kérhetsz egy-egy felzárkóztató órát matekból, nyelvtanból vagy angolból. Elmagyarázzuk az alapfogalmakat, alapösszefüggéseket és segítünk pótolni a feladataidat.
Ehhez elég, ha valaki bekapcsolja neked a számítógépet és egy chat programot, amelyik hangot, videót és képernyőmegosztást is biztosít. A többi már megy magától, gyakran még szemléletesebben, mint ahogy az iskolában tanulhatsz.
Hogyan?
Megbetegedett a magántanárom! Ki és hogyan helyettesítheti a magántanárt?
Komoly nehézséggel találkozhattok, ha a magántanárotok 1-2 hónapra is kiesik a tanításból.
Ez nálunk is előfordul, de felkészültünk rá!
Előfordult már, hogy a félév vége előtt pár héttel kaptuk a hírt, hogy az alapítványunk keretében tanító egyik magántanár beteg lett, gyógyulása hosszabb folyamat lesz. Hirtelen jött, ilyenkor a szülők általában komoly dilemma előtt állnak: ki fogja felkészíteni a gyereket a középiskolai felvételire? Kit és hogyan találjanak a gyermekük mellé? Ki tud és ki hajlandó ilyen hamar, az átmeneti időre is, hatékony helyettesítést vállalni?
A magántanárok hatékony helyettesítésének problémáját mi az alapítványon belül azonnal megoldjuk. A szülők megkönnyebbülve és kissé meglepve fogadják, amikor a kuratórium elnőkétől megérkezik az e-mail: Kedves szülők ne aggódjatok, biztosítjuk a helyettesítő magántanárt.
Hogyan helyettesítjük? Mivel nyújt többet az a magántanár, aki az alapítványunkon keresztül tanít?
Két nyelven oktatunk - akár 2 tanárral is egy órán!
A magyar-angol kétnyelvű távoktatásban gyakran két tanár is együtt tanít egy órán.
A tanulóinknak magyarul és angolul magyarázunk! A tanórán annyiszor váltunk nyelvet, ahányszor a megértéshez szükséges.
A gyerekek igy két nyelvet használnak. A tanárok aktívak résztvevők az órán, függetlenül attól, hogy éppen irányító vagy támogató szerepet töltenek be.
A kétnyelvű tanítás meghatározó az összes tantárgyi órán, ahol a magyar nyelvet gyakorló külföldön élő tanulókkal foglalkozunk. A
tanórán a nyelvek közötti gyakori váltással lehetőség nyílik a gyerekek számára a nyelvi váltás gyakorlására, a két nyelv egyenlő mértékű használatára.
A kétnyelvű oktatást szinte minden szinten alkalmazzuk úgy, ahogy a kétnyelvű családokban szokásos. Az egyik tanár csak magyarul beszél, a másik angolul és magyarul is, ahogy a helyzet kívánja. Így a megértést akadályozó helyzeteket is azonnal tudjuk kezelni. A gyerekek gyakran akkor értik meg igazán a tananyag részletet, ha párhuzamosan mindkét nyelven hallják. Ezáltal a nyelvtanulás lehetőségeit kibővítjük mind a magyar nyelvre vagy a magyar oktatásba "visszaszokó" tanulók, mind az angol nyelvhasználat fejlesztésében érdekelt tanulók számára.
Miért nem elég egy tanár, aki angolul és magyarul is beszél?!
Vannak fogalmak, amiket fel se fogunk igazán, bár mindenki egyetért velük és helyesnek tartja azokat. Ilyen a szeretet, az önzés, a szorgalom, és még sok más is, amikben egy dolog a közös: a tanítás során biztosan belebotlunk, hogy mást jelentenek ma és mást értettek rajtuk akkor, amikor a legtöbb kötelező olvasmányban írtak róluk. Ez egy nehéz téma, de nem félünk tőle.
Általában közhelyszerűen elfogadjuk ezeket, észre se véve, hogy milyen valódi tartalmat kapnak a személyes életünkben. Pedig, ha jobban belegondolunk a sematikus értelmezés akár félre is vezethet bennünket.
Elsőre, a szeretet pozitív, az önzés negatív, a szabadság pozitív, az egyenlőség és testvériség szintén pozitív a szemünkben. Pedig van birtokló szeretet, majom szeretet, ami negatív akárhogy is forgatjuk. Van egészséges önérvényesítés, ami ténylegesen az önzés pozitív formája. Megborultak a fogalmak? Felfordult, összezavarodott az eddig elfogadott értékrend? Változik!!
A tananyaggal foglalkozva látjuk, hogy a gyerekekkel muszáj komoly kitérőket tenni és elbeszélgetni, hogy a helyére tegyük például Nemecsek életét és megpróbáltatásait. Hiába szeretnénk a Kincskereső kisködmön feladatlapjait jól kitölteni, ha a 10 évestől teljesen távol áll a könyvben bemutatott világ. Csakis sok magyarázattal lehet tanítani a korrajzot és az emberi gondolkodásmód (erkölcs!) változásait is bemutatni.
Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában csapatunk továbbjutott
Kedves E-Bridges Digitális Iskola, kedves Gabi néni!
Meg lett az első eredményünk a Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában csapatunk továbbjutott az első fordulóban.
A Juhász Máté- Szarka Júlia -Czuth Olivér alkotta csapatunk a saját korosztályos kategória fölött két kategóriával indultak - Máté és Juli egyéni versenyeredményei miatt - és megugrották, pedig 11-12. évfolyamos matek tagozatos versenyzők között indultak 10. évfolyamosként , és úgy hogy ketten egyéni tanrendesek. Nagyon büszke vagyok rájuk! Arra még inkább, hogy mindenki jól érezte magát és örömmel versenyzett. Pedig személyesen még nem is találkozott mindenki mindenkivel, csak online.
Szeretnénk megköszönni az Iskolának a segítséget, amit a csapat szervezésében nyújtott, és amit a felkészítésben nyújt. Ez az Iskola nélkül-ahogy mondani szokás- nem jöhetett volna létre !
Hajrá, és készülünk a következő fordulóra!
Czermann Andrea és a "Lányt találtunk-Csapat nevet nem "csapat tagjai: Juli, Máté és Oliver
Mi jellemzi az E-BRIDGES oktatási csomagokat?
Nekünk tényleg nincs "egyszer kell jól megcsinálni és sokszor lehet eladni ugyanazt" típusú oktatócsomagunk!
Nem lehet ilyen, mert mindenkinek egyéni tanulási tervet állítunk össze!
Tartalmazza :
a megcélzott tananyagot
a tanítás módját
az elvárt teljesítménycélt
és még sok teljesen személyes elemet, amitől még hatékonyabban, egyénre szabott módon tanulhatsz.
Természetesen vannak "mindenkinek ugyanolyan" rendszer elemek. Ezek jól szervezetté teszik és magasabb szintre emelik a közös tanulást. Saját minőségbiztosítási folyamatainkat egységesen betartjuk. Vannak "ugyanaz" típusú tananyag magyarázó összeállításaink, de ezekben is csupán azokkal az alapfogalmakkal találkozol, ami mindenki számára egységesek. Az alapismeretek azonosak, a tudáshoz vezető utat egyedileg állítjuk össze.
Nálunk ezeket fogod találni a személyes oktatási csomagodban.
Vannak viszont egységes alapelveink, amiket mindig meg fogsz találni az oktatásainkban: