Az otthontanulást is támogatjuk a távoktatásban tanuló gyermekek és szüleik számára.
A távoktatásban is van mód a sokirányú ismeretszerzésre!Minden témához ajánlunk könyveket, videókat és sok más forrást is magyarul és angolul.
Minden évben több személyes felkészítő programot és tábort is szervezünk, ahol kedved szerint a gyakorlatban is tovább bővítheted a tudásodat. Mindenkinek! - így neked is egyéni tanulási tervet állítunk össze, amiben korodhoz és érdeklődésedhez igazodva válogatunk könyvet, filmeket, sőt a tanulásodat megkönnyítő gyakorlati tanácsokat is.
A forrásanyagok felkutatására és értékelésére nagyon sok időt szánunk. Ezzel és a személyes - jelenléti oktatással sokat segítünk neked, hogy a legtöbbet tanulhass a legjobb forrásokból.
Jól! Mindenki átment, ám szinte mindig ott az érzés és a kérdés is: mehett volna jobban is?
Vegyesen! Mondhatnánk a vizsgáztatók véleményét is összegezve. Mindent, amit csak tudunk megteszünk, hogy az iskolai elvárásoknak megfeleljünk, és hogy jó kapcsolatot ápoljunk a kollégákkal, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy mindenhol feszültségmentes viszonyt tudunk kialakítani. Az oka, röviden, hogy kicsit eltérnek az elvárások és a valóság.
Miben térnek el, és hogy építhetünk mégis hidat a kettő közé?
A magyar-angol kétnyelvű távoktatásban gyakran két tanár is együtt tanít egy órán.
A tanulóinknak magyarul és angolul magyarázunk! A tanórán annyiszor váltunk nyelvet, ahányszor a megértéshez szükséges.
A gyerekek igy két nyelvet használnak. A tanárok aktívak résztvevők az órán, függetlenül attól, hogy éppen irányító vagy támogató szerepet töltenek be.
A kétnyelvű tanítás meghatározó az összes tantárgyi órán, ahol a magyar nyelvet gyakorló külföldön élő tanulókkal foglalkozunk. A
tanórán a nyelvek közötti gyakori váltással lehetőség nyílik a gyerekek számára a nyelvi váltás gyakorlására, a két nyelv egyenlő mértékű használatára.
A kétnyelvű oktatást szinte minden szinten alkalmazzuk úgy, ahogy a kétnyelvű családokban szokásos. Az egyik tanár csak magyarul beszél, a másik angolul és magyarul is, ahogy a helyzet kívánja. Így a megértést akadályozó helyzeteket is azonnal tudjuk kezelni. A gyerekek gyakran akkor értik meg igazán a tananyag részletet, ha párhuzamosan mindkét nyelven hallják. Ezáltal a nyelvtanulás lehetőségeit kibővítjük mind a magyar nyelvre vagy a magyar oktatásba "visszaszokó" tanulók, mind az angol nyelvhasználat fejlesztésében érdekelt tanulók számára.
Miért nem elég egy tanár, aki angolul és magyarul is beszél?!
Intenzív felzárkóztatás a felvételi vagy félévi vizsgákra, és felkészítés a tanév kezdéshez
általános és középiskolai tanulóknak
Az E-BRIDGES Digitális Iskola Alapítvány 2024-re is meghirdeti távoktatással egybekötött intenzív felkészítőit a tavaszi szünet, a nyári szünet, és az őszi szünet idején.
Célja: Megerősíteni az alapfogalmakat, alapösszefüggéseket, pótolni a tanulásban zavart okozó egyéni hiányosságokat. Megismerni és gyakorolni a vizsga és tesztírás legjobb technikáit.
Megerősítik és személyessé teszik az online kapcsolatot, amely a távoktatásban már kialakult a tanárok és a tanulók között.
A programokon azok az érdeklődő tanulók is résztvehetnek, akik most szeretnének ismerkedni és személyes tapasztalatot szerezni a távoktatással tanuló diákoktól és a magántanároktól.
Az intenzív hétvégék még hatékonyabbá teszik a tanulást.
Az órákon személyesen is találkozhattok és tanulhattok a felkészítő tanárokkal. Egy tanár egyidőben legfeljebb 2-3 tanulóval foglalkozik, így az oktatás az intenzív hétvégéken is nagy százalékban egyéni! Egy hétvégén több tanár is taníthat úgy, ahogy az egyedi igények alakítják a programot.
Tematika:
Matematika, szövegértés, összefüggések megértése,
Intenzív tehetséggondozó és készségfejlesztő programok:
A technológiát használni kell, de nem uralhatja az életet!
Az intenzív felkészítők egyben kreatív iskolanapok is, amik közös élményprogramokat is biztosítanak.
Helyszínek: Vas megye Szombathely és Veszprém megye Lovas
Egyéni időpontokban távoktatásban is részt vehetsz a képzéseken! A jelentkezés folyamatos.
Jelentkezni országosan és a határokon túlról is több korcsoportban lehet (alsó tagozat, felső tagozat, középiskola). A felkészítő tantárgyak, műveltségi területek igazodnak a tanulók egyéni igényeihez ( külföldön él, magyar iskolában vizsgázna, egyéni tanrendű, tehetséggondozást igénylő, stb).
A távoktatásban használatos eszközök és software-ek előzetes ismerete szükséges (laptop, tablet, mobiltelefon, Skype, Viber, stb.) Az egyéni, személyre szabott oktatási tervek kapcsolódnak a NAT-hoz (Nemzeti Alap Tanterv), így igazodnak az adott évfolyam tárgyi ismereteihez és a feladatok helyes megoldás technikájához.
A jelentkezés feltételei:
1. Előzetes tájékozódás szóban és írásban a diák és a szülő bevonásával. Mindenkit befogadunk, akivel ki tudunk alakítani egy E-BRIDGE személyre szóló tanmenetet.
2. Az itt elérhető jelentkezési adatlap kitöltése.
Várjuk az egyéni jelentkezőket a megadott határidőkig. Az oktatási anyaintézmény adatainak megadása adminisztratív okokból szükséges (az esetleges félévi vizsgákhoz felvesszük a kapcsolatot az iskolával).
A jelentkezés előtt mindenképp tanulmányozd át a tájékoztatókat és az adatkezelési tájékoztatót! Az oldalon elhelyezett regisztráció után letölthető ismertetők, leírások, mintafeladatok előzetes segítséget nyújtanak az intenzívre való felkészüléshez. Szállásról a helyszínen igény szerint gondoskodunk. Az eredményesség érdekében, az aktuális felkészítő előtt kiküldött kérdőív válaszainak beküldése kötelező.
Válassz tematikát, és érdeklődj az alapítványi hozzájárulással kapcsolatban!
Ha beteg vagy akkor gyógyulj! Ez az első, ami mindenkinek eszébe jut, de jól tudjuk, hogy vannak olyan időszakok, amikor már képes vagy és kell is otthon tanulni.
Felzárkóztató óráink általános iskolásoknak
Sok a tanulnivaló! Leginkább a házi feladatokat küldik el, ám ettől még az új anyagot többnyire önállóan kell megértened és megtanulni. A többiek haladnak, neked pedig egyre nehezebb, hogy egyedül utolérd őket.
Felzárkóztató óráink éppen ezért vannak! Ha szükséges kérhetsz egy-egy felzárkóztató órát matekból, nyelvtanból vagy angolból. Elmagyarázzuk az alapfogalmakat, alapösszefüggéseket és segítünk pótolni a feladataidat.
Ehhez elég, ha valaki bekapcsolja neked a számítógépet és egy chat programot, amelyik hangot, videót és képernyőmegosztást is biztosít. A többi már megy magától, gyakran még szemléletesebben, mint ahogy az iskolában tanulhatsz.
Komoly nehézséggel találkozhattok, ha a magántanárotok 1-2 hónapra is kiesik a tanításból.
Ez nálunk is előfordul, de felkészültünk rá!
Előfordult már, hogy a félév vége előtt pár héttel kaptuk a hírt, hogy az alapítványunk keretében tanító egyik magántanár beteg lett, gyógyulása hosszabb folyamat lesz. Hirtelen jött, ilyenkor a szülők általában komoly dilemma előtt állnak: ki fogja felkészíteni a gyereket a középiskolai felvételire? Kit és hogyan találjanak a gyermekük mellé? Ki tud és ki hajlandó ilyen hamar, az átmeneti időre is, hatékony helyettesítést vállalni?
A magántanárok hatékony helyettesítésének problémáját mi az alapítványon belül azonnal megoldjuk. A szülők megkönnyebbülve és kissé meglepve fogadják, amikor a kuratórium elnőkétől megérkezik az e-mail: Kedves szülők ne aggódjatok, biztosítjuk a helyettesítő magántanárt.
Hogyan helyettesítjük? Mivel nyújt többet az a magántanár, aki az alapítványunkon keresztül tanít?
Vannak fogalmak, amiket fel se fogunk igazán, bár mindenki egyetért velük és helyesnek tartja azokat. Ilyen a szeretet, az önzés, a szorgalom, és még sok más is, amikben egy dolog a közös: a tanítás során biztosan belebotlunk, hogy mást jelentenek ma és mást értettek rajtuk akkor, amikor a legtöbb kötelező olvasmányban írtak róluk. Ez egy nehéz téma, de nem félünk tőle.
Általában közhelyszerűen elfogadjuk ezeket, észre se véve, hogy milyen valódi tartalmat kapnak a személyes életünkben. Pedig, ha jobban belegondolunk a sematikus értelmezés akár félre is vezethet bennünket.
Elsőre, a szeretet pozitív, az önzés negatív, a szabadság pozitív, az egyenlőség és testvériség szintén pozitív a szemünkben. Pedig van birtokló szeretet, majom szeretet, ami negatív akárhogy is forgatjuk. Van egészséges önérvényesítés, ami ténylegesen az önzés pozitív formája. Megborultak a fogalmak? Felfordult, összezavarodott az eddig elfogadott értékrend? Változik!!
A tananyaggal foglalkozva látjuk, hogy a gyerekekkel muszáj komoly kitérőket tenni és elbeszélgetni, hogy a helyére tegyük például Nemecsek életét és megpróbáltatásait. Hiába szeretnénk a Kincskereső kisködmön feladatlapjait jól kitölteni, ha a 10 évestől teljesen távol áll a könyvben bemutatott világ. Csakis sok magyarázattal lehet tanítani a korrajzot és az emberi gondolkodásmód (erkölcs!) változásait is bemutatni.
Kedves E-Bridges Digitális Iskola, kedves Gabi néni!
Meg lett az első eredményünk a Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában csapatunk továbbjutott az első fordulóban.
A Juhász Máté- Szarka Júlia -Czuth Olivér alkotta csapatunk a saját korosztályos kategória fölött két kategóriával indultak - Máté és Juli egyéni versenyeredményei miatt - és megugrották, pedig 11-12. évfolyamos matek tagozatos versenyzők között indultak 10. évfolyamosként , és úgy hogy ketten egyéni tanrendesek. Nagyon büszke vagyok rájuk! Arra még inkább, hogy mindenki jól érezte magát és örömmel versenyzett. Pedig személyesen még nem is találkozott mindenki mindenkivel, csak online.
Szeretnénk megköszönni az Iskolának a segítséget, amit a csapat szervezésében nyújtott, és amit a felkészítésben nyújt. Ez az Iskola nélkül-ahogy mondani szokás- nem jöhetett volna létre !
Hajrá, és készülünk a következő fordulóra!
Czermann Andrea és a "Lányt találtunk-Csapat nevet nem "csapat tagjai: Juli, Máté és Oliver
Nekünk tényleg nincs "egyszer kell jól megcsinálni és sokszor lehet eladni ugyanazt" típusú oktatócsomagunk!
Nem lehet ilyen, mert mindenkinek egyéni tanulási tervet állítunk össze!
Tartalmazza :
a megcélzott tananyagot
a tanítás módját
az elvárt teljesítménycélt
és még sok teljesen személyes elemet, amitől még hatékonyabban, egyénre szabott módon tanulhatsz.
Természetesen vannak "mindenkinek ugyanolyan" rendszer elemek. Ezek jól szervezetté teszik és magasabb szintre emelik a közös tanulást. Saját minőségbiztosítási folyamatainkat egységesen betartjuk. Vannak "ugyanaz" típusú tananyag magyarázó összeállításaink, de ezekben is csupán azokkal az alapfogalmakkal találkozol, ami mindenki számára egységesek. Az alapismeretek azonosak, a tudáshoz vezető utat egyedileg állítjuk össze.
Nálunk ezeket fogod találni a személyes oktatási csomagodban.
Vannak viszont egységes alapelveink, amiket mindig meg fogsz találni az oktatásainkban:
Mi mért nem értékesítünk csupán tananyag magyarázó egységcsomagokat? Hiszen mindenkinek ugyanazokat a tudnivalókat kellene elsajátítani minden évfolyamban! De tudjuk, hogy ez a valóságban mennyire "szóródik"...
Vannak oktató csomagjaink, de ezek jelentősen eltérnek a szokásos letölthető tananyagoktól, és igyekszünk elkerülni a készen megvehető oktatóprogramok hátrányait.
Mi a leggyakoribb 3 probléma még a jó az oktatócsomagoknál is?
- Töltsd le, tanulj egyedül otthon vagy oldd meg a feladatokat a szüleid segítségével, és időnként kérj online segítséget chat vagy e-mail formában. Majd amikor tud, a tanár válaszol. Te pedig közben elakadsz akár napokig, mert egyéb kötelességeid is vannak. A hozzárendelt jó oktatási szolgáltatás hiánya az egyik leggyakoribb probléma!
- Meghallgatod, megnézed, és sokadszorra se tudod igazán megérteni, pedig a tanár szabatos magyarázatot adott, csak nem neked! Sablonok, egyen-magyarázatok, mindig ugyanaz a szóhasználat, - ez az ami gyakran visszaköszön minden magyar iskolában. A szüleid is ugyanezekkel a magyarázatokkal tanultak! Közben a világ óriásit haladt előre. Te már ebben a megváltozott világban tanulsz, más megközelítésre van szükséged és más szóhasználatra is.
Két problémával szembesülnek a külföldön élő magyar családok gyermekei:
Egyik az, hogy magyar anyanyelvüket sokan csak otthon beszélik, nehézséget okoz nekik az írás és olvasás magyarul. Külföldön járnak iskolába, megtanulják a nyelvet, átveszik a kultúrát és gyakran már azon a nyelven is gondolkodnak. Otthonosan mozognak akár több kultúrában is, ám mindez megnehezíti a magyar anyanyelvi és kulturális gyökerek életben tartását. A gyökértelenség pedig az egész személyiségük fejlődésére rosszul hat.
A másik probléma az, hogy a külföldön szerzett bizonyítványokat itthon honosíttatni kell. Ez ugyan kivitelezhető, ám nem pótolja a magyar iskolákban megszerehető tudást, amelyre szükség lehet, ha a hazatérés után magyar iskolában szeretnék a tanulmányaikat folytatni. Más a tananyag, más a számonkérés módja és hiányzik a sor ismeret, ami az itthon élő tanulók számára természetes.
Jól! Mindenki átment, ám szinte mindig ott az érzés és a kérdés is: mehett volna jobban is?
Vegyesen! Mondhatnánk a vizsgáztatók véleményét is összegezve. Mindent, amit csak tudunk megteszünk, hogy az iskolai elvárásoknak megfeleljünk, és hogy jó kapcsolatot ápoljunk a kollégákkal, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy mindenhol feszültségmentes viszonyt tudunk kialakítani. Az oka, röviden, hogy kicsit eltérnek az elvárások és a valóság.
Miben térnek el, és hogy építhetünk mégis hidat a kettő közé?
Az otthontanulás támogatása a távoktatásban tanuló gyermekek szülei számára
Az otthontanulást is támogatjuk a távoktatásban tanuló gyermekek és szüleik számára.
A távoktatásban is van mód a sokirányú ismeretszerzésre!Minden témához ajánlunk könyveket, videókat és sok más forrást is magyarul és angolul.
Minden évben több személyes felkészítő programot és tábort is szervezünk, ahol kedved szerint a gyakorlatban is tovább bővítheted a tudásodat. Mindenkinek! - így neked is egyéni tanulási tervet állítunk össze, amiben korodhoz és érdeklődésedhez igazodva válogatunk könyvet, filmeket, sőt a tanulásodat megkönnyítő gyakorlati tanácsokat is.
A forrásanyagok felkutatására és értékelésére nagyon sok időt szánunk. Ezzel és a személyes - jelenléti oktatással sokat segítünk neked, hogy a legtöbbet tanulhass a legjobb forrásokból.
Hogyan tanulj, ha tartósan beteg vagy, vagy a család éppen karaténban van?!
Ha beteg vagy akkor gyógyulj! Ez az első, ami mindenkinek eszébe jut, de jól tudjuk, hogy vannak olyan időszakok, amikor már képes vagy és kell is otthon tanulni.
Felzárkóztató óráink általános iskolásoknak
Sok a tanulnivaló! Leginkább a házi feladatokat küldik el, ám ettől még az új anyagot többnyire önállóan kell megértened és megtanulni. A többiek haladnak, neked pedig egyre nehezebb, hogy egyedül utolérd őket.
Felzárkóztató óráink éppen ezért vannak! Ha szükséges kérhetsz egy-egy felzárkóztató órát matekból, nyelvtanból vagy angolból. Elmagyarázzuk az alapfogalmakat, alapösszefüggéseket és segítünk pótolni a feladataidat.
Ehhez elég, ha valaki bekapcsolja neked a számítógépet és egy chat programot, amelyik hangot, videót és képernyőmegosztást is biztosít. A többi már megy magától, gyakran még szemléletesebben, mint ahogy az iskolában tanulhatsz.
Hogyan?
Megbetegedett a magántanárom! Ki és hogyan helyettesítheti a magántanárt?
Komoly nehézséggel találkozhattok, ha a magántanárotok 1-2 hónapra is kiesik a tanításból.
Ez nálunk is előfordul, de felkészültünk rá!
Előfordult már, hogy a félév vége előtt pár héttel kaptuk a hírt, hogy az alapítványunk keretében tanító egyik magántanár beteg lett, gyógyulása hosszabb folyamat lesz. Hirtelen jött, ilyenkor a szülők általában komoly dilemma előtt állnak: ki fogja felkészíteni a gyereket a középiskolai felvételire? Kit és hogyan találjanak a gyermekük mellé? Ki tud és ki hajlandó ilyen hamar, az átmeneti időre is, hatékony helyettesítést vállalni?
A magántanárok hatékony helyettesítésének problémáját mi az alapítványon belül azonnal megoldjuk. A szülők megkönnyebbülve és kissé meglepve fogadják, amikor a kuratórium elnőkétől megérkezik az e-mail: Kedves szülők ne aggódjatok, biztosítjuk a helyettesítő magántanárt.
Hogyan helyettesítjük? Mivel nyújt többet az a magántanár, aki az alapítványunkon keresztül tanít?
Két nyelven oktatunk - akár 2 tanárral is egy órán!
A magyar-angol kétnyelvű távoktatásban gyakran két tanár is együtt tanít egy órán.
A tanulóinknak magyarul és angolul magyarázunk! A tanórán annyiszor váltunk nyelvet, ahányszor a megértéshez szükséges.
A gyerekek igy két nyelvet használnak. A tanárok aktívak résztvevők az órán, függetlenül attól, hogy éppen irányító vagy támogató szerepet töltenek be.
A kétnyelvű tanítás meghatározó az összes tantárgyi órán, ahol a magyar nyelvet gyakorló külföldön élő tanulókkal foglalkozunk. A
tanórán a nyelvek közötti gyakori váltással lehetőség nyílik a gyerekek számára a nyelvi váltás gyakorlására, a két nyelv egyenlő mértékű használatára.
A kétnyelvű oktatást szinte minden szinten alkalmazzuk úgy, ahogy a kétnyelvű családokban szokásos. Az egyik tanár csak magyarul beszél, a másik angolul és magyarul is, ahogy a helyzet kívánja. Így a megértést akadályozó helyzeteket is azonnal tudjuk kezelni. A gyerekek gyakran akkor értik meg igazán a tananyag részletet, ha párhuzamosan mindkét nyelven hallják. Ezáltal a nyelvtanulás lehetőségeit kibővítjük mind a magyar nyelvre vagy a magyar oktatásba "visszaszokó" tanulók, mind az angol nyelvhasználat fejlesztésében érdekelt tanulók számára.
Miért nem elég egy tanár, aki angolul és magyarul is beszél?!
Vannak fogalmak, amiket fel se fogunk igazán, bár mindenki egyetért velük és helyesnek tartja azokat. Ilyen a szeretet, az önzés, a szorgalom, és még sok más is, amikben egy dolog a közös: a tanítás során biztosan belebotlunk, hogy mást jelentenek ma és mást értettek rajtuk akkor, amikor a legtöbb kötelező olvasmányban írtak róluk. Ez egy nehéz téma, de nem félünk tőle.
Általában közhelyszerűen elfogadjuk ezeket, észre se véve, hogy milyen valódi tartalmat kapnak a személyes életünkben. Pedig, ha jobban belegondolunk a sematikus értelmezés akár félre is vezethet bennünket.
Elsőre, a szeretet pozitív, az önzés negatív, a szabadság pozitív, az egyenlőség és testvériség szintén pozitív a szemünkben. Pedig van birtokló szeretet, majom szeretet, ami negatív akárhogy is forgatjuk. Van egészséges önérvényesítés, ami ténylegesen az önzés pozitív formája. Megborultak a fogalmak? Felfordult, összezavarodott az eddig elfogadott értékrend? Változik!!
A tananyaggal foglalkozva látjuk, hogy a gyerekekkel muszáj komoly kitérőket tenni és elbeszélgetni, hogy a helyére tegyük például Nemecsek életét és megpróbáltatásait. Hiába szeretnénk a Kincskereső kisködmön feladatlapjait jól kitölteni, ha a 10 évestől teljesen távol áll a könyvben bemutatott világ. Csakis sok magyarázattal lehet tanítani a korrajzot és az emberi gondolkodásmód (erkölcs!) változásait is bemutatni.
Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában csapatunk továbbjutott
Kedves E-Bridges Digitális Iskola, kedves Gabi néni!
Meg lett az első eredményünk a Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában csapatunk továbbjutott az első fordulóban.
A Juhász Máté- Szarka Júlia -Czuth Olivér alkotta csapatunk a saját korosztályos kategória fölött két kategóriával indultak - Máté és Juli egyéni versenyeredményei miatt - és megugrották, pedig 11-12. évfolyamos matek tagozatos versenyzők között indultak 10. évfolyamosként , és úgy hogy ketten egyéni tanrendesek. Nagyon büszke vagyok rájuk! Arra még inkább, hogy mindenki jól érezte magát és örömmel versenyzett. Pedig személyesen még nem is találkozott mindenki mindenkivel, csak online.
Szeretnénk megköszönni az Iskolának a segítséget, amit a csapat szervezésében nyújtott, és amit a felkészítésben nyújt. Ez az Iskola nélkül-ahogy mondani szokás- nem jöhetett volna létre !
Hajrá, és készülünk a következő fordulóra!
Czermann Andrea és a "Lányt találtunk-Csapat nevet nem "csapat tagjai: Juli, Máté és Oliver
Mi jellemzi az E-BRIDGES oktatási csomagokat?
Nekünk tényleg nincs "egyszer kell jól megcsinálni és sokszor lehet eladni ugyanazt" típusú oktatócsomagunk!
Nem lehet ilyen, mert mindenkinek egyéni tanulási tervet állítunk össze!
Tartalmazza :
a megcélzott tananyagot
a tanítás módját
az elvárt teljesítménycélt
és még sok teljesen személyes elemet, amitől még hatékonyabban, egyénre szabott módon tanulhatsz.
Természetesen vannak "mindenkinek ugyanolyan" rendszer elemek. Ezek jól szervezetté teszik és magasabb szintre emelik a közös tanulást. Saját minőségbiztosítási folyamatainkat egységesen betartjuk. Vannak "ugyanaz" típusú tananyag magyarázó összeállításaink, de ezekben is csupán azokkal az alapfogalmakkal találkozol, ami mindenki számára egységesek. Az alapismeretek azonosak, a tudáshoz vezető utat egyedileg állítjuk össze.
Nálunk ezeket fogod találni a személyes oktatási csomagodban.
Vannak viszont egységes alapelveink, amiket mindig meg fogsz találni az oktatásainkban: