Az innovatív megoldások innovatív gondolkodásból származnak
Átadni a tudást és a tudáshoz vezető tanulási folyamat hasznos módszereit, megtanítani tanulni, segíteni a munkamódszert .... Ez az egyik siker faktorunk, amit 2003 óta minden hozzám fordulónak megtanítok.
A design thinking lépései
1. megismerés
2. definiálás
3. ötletelés
4. tervezés
5. megoldás
6. teszt
Nem fogunk egymásnak csalódást okozni
5 Why? Miért?
A probléma feltárás, a megoldás keresés 5 miért kérdéssel általában elvezet a megoldáshoz. A nyílt konstruktív kommunikációval társítva valódi új és előremutató felfedezésekhez juthatunk.
Ez a STEM tantárgyi közelítés alapja - a problémamegoldó gondolkodást így tanítjuk
Szórakoztató kreatív módon megtanulják a körülöttük lévő világot (és a STEM fogalmakat) egyszerűen játszva. Az ami természetes: a próbálkozás és a hiba, mint a tanulás fontos eleme - ezt a hozzáállást fejlesztjük a kritikus gondolkodással és a kapcsololódó "soft skills" készségekkel. Ez segít megérteni a dolgok működését és az egészséges önértékelést, a nyitott kommunikációt és együttműködést.
Íme néhány nagyszerű hagyományos és új játék, amelyek ösztönzik a STEM tanulást:
Puzzle- formák és problémamegoldás Blokkok - geometria, fizika és gravitáció Stacking cups poharak egymásra rakása - méretarány Mérőedények - mérés / térfogat Játékok rendezése - osztályozás, attribútumok és kapcsolatok Építési / építési játékok (Lego / Duplo, Mobilo, stb.) - térbeli készségek, kreatív gondolkodás Golyók - mozgás, lendület és sebesség
AZ E-BRIDGES Távoktatási módszer egy korszerű oktatási és oktatás szervezési formát ad neked, ahol együtt gondolkodunk és együtt érzünk veled.
Működése kizárja magából éppen azokat a káros elemeket, amiért a közoktatásból menekülnek a szülők. Támogat, megengedő, de következetes, személyre szabható, motivál, hidat épít az egyéni érdeklődést és az állami követelményeket elválasztó előítéletek és túlhaladott módszerek feloldásával. Megfelel a 21. századi kihívásoknak és elvárásoknak.
De mikor és miért jött létre? Kik és mióta használják?
Milyen teljesítmény van általában a magántanulók bizonyítványa mögött? Mire lesz elég általában a tanulók tudása, ha a cél a továbbtanulás?
Mi inkább arra keressük a választ, hogy mi a gyermek számára hasznos tudás? Mi lesz az a "piacképes tudás", amit a munka és az üzlet világa értékesnek tart? Mi erre fókuszálunk és ezt hangoljuk össze a tanuló személyiségével és a szülői igényekkel. Hogyan kapcsolhatjuk ezt az állami iskolai vizsgarendszerhez? Innen a válasz egyszerű.
Nem próbálunk mindent megtanítani, ami a tankönyvekben van. Nem próbálunk minden feladatot megoldani, ami a feladatlapokban és munkafüzetekben előfordul. Az erős alaptudás eléréséhez készítünk tananyagválogatásokat. Ezeket összehangoljuk az állami iskolai teljesítményrendszerrel, ha ezt is igénylik. A külföldön élő gyerekek helyzetéhez igazítjuk a tudástartalmakat.
Két vagy még több kultúra, más oktatási rendszer, más hangsúlyok a tananyag tartalmában, ezek a jellemző körülmények, amire számítunk mi is. Tudjuk, hogy gyermekeik általában remekül alkalmazkodnak a helyi körülményekhez egy idegen országban is. Hihetetlenül gyorsan megtanulják a nyelvet is, amit az iskolában használnak, ám így a magyar nyelv nem fejlődik velük.
"Más nyelv": mi ezt így mondjuk! Ezzel a kifejezéssel indítjuk a magyarázatot, amikor megtudjuk, hogy náluk másképp alapozzák meg a fogalomköröket, mint a magyar iskolában. A két nyelv két part a tudás folyó két oldalán. A nyelvi hidak vagy ugyanahhoz a gondolatkörhöz vezetnek vagy kissé máshova! Két nyelven kell gondolkodni és a módszertanban is otthon kell lenni, legalább nagy általánosságokban. Ismerni kell a tantervi követelményeket is. Ez sok bonyodalmat okozhat a gyereknek és a szülőnek is.
A távoktatás jóval nagyobb szabadságot ad a tanároknak, mint a hagyományos iskolák. Sokéves tapasztalatunk bizonyítja, hogy csak így tudjuk hatékonyan tanítani az általános- és középiskolásokat. Nekik a digitális iskola nem lehet a hagyományos oktatási sémák tükrözése. A virtuális osztályokban tanulók jobban teljesítenek, ha megtaláljuk az ismeretek új átadási formáit. Tematikus csoportosításban könnyebb a kapcsolódó tudásterületeken keresztül elérni a tantárgyi tudást. A kutató-felfedező tanulás a kötelező tudni valókon túl jobban kielégíti a tanulók egyéni érdeklődését és megkönnyíti a tanulást. A gombák itt vannak körülöttünk, az életünk részei, mégis alig tudunk róluk. Többnyire a mesekönyvekből és a boltok polcairól ismerjük. Kevesen tudják, hogy az erdők faállománya és gyökérzete közös élő rendszert alkot a gombákkal. A gombákat ismerő ember az erdő fáiról és a fák koráról is megmondja, hogy ott még vagy már nem érdemes gombát keresni. Tudja, hogy mikor és hol érdemes a gombák felszíni termőtestét keresni.
Ha másokat tanítasz, lépést kell tartanod az oktatás evolúciójával!
Az oktatás evolúciója része az emberi tudás evolúciójának. Nagyon izgalmas és motiváló érzés, hogy az E-BRIDGES TÁVOKTATATÁS fejlesztésével részesei lehetünk ennek a folyamatnak.
Volt idő, amikor a tanárok a megtanultakat tanították, kevés figyelmet fordítva a tanuló igényeire.
A világ megváltozott, az agilis tanármodell a fejéről a talpára fordította az oktatást. Ebben a modellben a tanár - legyen az hagyományos osztálytermi tanár vagy edző, előadó vagy mentor - adaptálta tanítási módszerét a változó hallgatói igények kielégítésére. Mára egy harmadik hullám is jelen van, megmozgatva a meglévő pedagógiai gyakorlatot: a távoktatás. A távoktatás ezen fejlődésének célja az, hogy a tanulót nemcsak a tanítás stílusán keresztül, hanem a hozzáférés módjával is erősítse, támogassa.
Mi is a rutin? Az a képesség, amit csak úgy szerezhetsz meg, ha sokszor ismételsz egy feladatot. Igen, unalmas, fárasztó, sokszor kifejezetten kellemetlen. Miért szeresd mégis?
Mert a rutin fog átsegíteni amikor beparázol egy vizsga vagy egy dolgozat előtt. A rutin fog átsegíteni, amikor rosszkedvűen ébredsz és nem is akarsz a suliba menni, "ő" segít bepakolni a tornacuccot és a tegnap este készített rajzot is a táskába.
A rutin fog segíteni neked, amikor nagyon nehéznek érzed elindulni a különórára, vagy a reggeli edzésre. Amikor utálsz belekezdeni a szobád takarításába, bár tudod, hogy jobban érzed magad, ha rend van. A rutin fog segíteni szervezetten, rendezetten élni és dolgozni, akkor amikor semmi kedved nincs hozzá, de tudod, hogy az a jó és az a hasznos. A rutin segít megélni a legnehezebb élethelyzeteket. Amikor azt sem tudod, hogy mihez fogj, hogy fogsz ebből kimászni, akkor a rutin legyen veled! A rutin felállít és elindít amikor semmi más nem bírna.
Aki hamar ítél, az hamar téved. Aki gyorsan értékel, az gyorsan téved!
Mi a különbség a két gondolat között? Mi az ítélkezés és értékelés közötti különbség? Sokat mérlegeltünk, hogy hogyan érdemes és hogyan lehet a távoktatás hatékonyságát biztosítani a rendszeres értékeléssel.
Úgy alakítottuk ki az értékelési rendszerünket, hogy eldöntöttük, bíztatunk, motiválunk és értékelést adunk. Gyorsan lehet egy matek felmérőt értékelni, gyorsan lehet feleletválasztós tesztet javítani, de nem szabad gyorsan megítélni valakinek a fejlődést, a haladását. Mi nem adunk osztályzatot, de hozzásegítünk a jó osztályzathoz.
Két problémával szembesülnek a külföldön élő magyar családok gyermekei:
Egyik az, hogy magyar anyanyelvüket sokan csak otthon beszélik, nehézséget okoz nekik az írás és olvasás magyarul. Külföldön járnak iskolába, megtanulják a nyelvet, átveszik a kultúrát és gyakran már azon a nyelven is gondolkodnak. Otthonosan mozognak akár több kultúrában is, ám mindez megnehezíti a magyar anyanyelvi és kulturális gyökerek életben tartását. A gyökértelenség pedig az egész személyiségük fejlődésére rosszul hat.
A másik probléma az, hogy a külföldön szerzett bizonyítványokat itthon honosíttatni kell. Ez ugyan kivitelezhető, ám nem pótolja a magyar iskolákban megszerehető tudást, amelyre szükség lehet, ha a hazatérés után magyar iskolában szeretnék a tanulmányaikat folytatni. Más a tananyag, más a számonkérés módja és hiányzik a sor ismeret, ami az itthon élő tanulók számára természetes.
Ha tanultál szorgalmasan és ismersz is pár ezer szót, a nyelvtant is tanultad éveken keresztül és még mindig nehezen szólasz meg, ha félsz attól, hogy beszélj, akkor az angol tanulásban olyan blokkokat kell feloldani, amikhez több köze a személyiségfejlesztésnek, mint az angolnak. Meg tudlak győzni arról, hogy ezek a blokkok feloldhatók, és fel is tudod oldani a támogatásommal.
A nyelvtanulás olyan, mint egy maratoni edzés. Szükséged van a kemény munkára, a kitartásra és az útmutatásra is egy meghatározott ideig. Ha már teljesítetted ezt a "nyelvi maratont", és mégis bizonytalannak érzed a beszédkészséged. Választhatsz a 3 hónapos vagy a 6 hónapos „Beszélj magabiztosan” programok közül! Tanulj hetente 2-3 órát az elfoglaltságaid szerint online.
Jól! Mindenki átment, ám szinte mindig ott az érzés és a kérdés is: mehett volna jobban is?
Vegyesen! Mondhatnánk a vizsgáztatók véleményét is összegezve. Mindent, amit csak tudunk megteszünk, hogy az iskolai elvárásoknak megfeleljünk, és hogy jó kapcsolatot ápoljunk a kollégákkal, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy mindenhol feszültségmentes viszonyt tudunk kialakítani. Az oka, röviden, hogy kicsit eltérnek az elvárások és a valóság.
Miben térnek el, és hogy építhetünk mégis hidat a kettő közé?
Az otthontanulás támogatása a távoktatásban tanuló gyermekek szülei számára
Az otthontanulást is támogatjuk a távoktatásban tanuló gyermekek és szüleik számára.
A távoktatásban is van mód a sokirányú ismeretszerzésre!Minden témához ajánlunk könyveket, videókat és sok más forrást is magyarul és angolul.
Minden évben több személyes felkészítő programot és tábort is szervezünk, ahol kedved szerint a gyakorlatban is tovább bővítheted a tudásodat. Mindenkinek! - így neked is egyéni tanulási tervet állítunk össze, amiben korodhoz és érdeklődésedhez igazodva válogatunk könyvet, filmeket, sőt a tanulásodat megkönnyítő gyakorlati tanácsokat is.
A forrásanyagok felkutatására és értékelésére nagyon sok időt szánunk. Ezzel és a személyes - jelenléti oktatással sokat segítünk neked, hogy a legtöbbet tanulhass a legjobb forrásokból.
Hogyan tanulj, ha tartósan beteg vagy, vagy a család éppen karaténban van?!
Ha beteg vagy akkor gyógyulj! Ez az első, ami mindenkinek eszébe jut, de jól tudjuk, hogy vannak olyan időszakok, amikor már képes vagy és kell is otthon tanulni.
Felzárkóztató óráink általános iskolásoknak
Sok a tanulnivaló! Leginkább a házi feladatokat küldik el, ám ettől még az új anyagot többnyire önállóan kell megértened és megtanulni. A többiek haladnak, neked pedig egyre nehezebb, hogy egyedül utolérd őket.
Felzárkóztató óráink éppen ezért vannak! Ha szükséges kérhetsz egy-egy felzárkóztató órát matekból, nyelvtanból vagy angolból. Elmagyarázzuk az alapfogalmakat, alapösszefüggéseket és segítünk pótolni a feladataidat.
Ehhez elég, ha valaki bekapcsolja neked a számítógépet és egy chat programot, amelyik hangot, videót és képernyőmegosztást is biztosít. A többi már megy magától, gyakran még szemléletesebben, mint ahogy az iskolában tanulhatsz.
Hogyan?
Megbetegedett a magántanárom! Ki és hogyan helyettesítheti a magántanárt?
Komoly nehézséggel találkozhattok, ha a magántanárotok 1-2 hónapra is kiesik a tanításból.
Ez nálunk is előfordul, de felkészültünk rá!
Előfordult már, hogy a félév vége előtt pár héttel kaptuk a hírt, hogy az alapítványunk keretében tanító egyik magántanár beteg lett, gyógyulása hosszabb folyamat lesz. Hirtelen jött, ilyenkor a szülők általában komoly dilemma előtt állnak: ki fogja felkészíteni a gyereket a középiskolai felvételire? Kit és hogyan találjanak a gyermekük mellé? Ki tud és ki hajlandó ilyen hamar, az átmeneti időre is, hatékony helyettesítést vállalni?
A magántanárok hatékony helyettesítésének problémáját mi az alapítványon belül azonnal megoldjuk. A szülők megkönnyebbülve és kissé meglepve fogadják, amikor a kuratórium elnőkétől megérkezik az e-mail: Kedves szülők ne aggódjatok, biztosítjuk a helyettesítő magántanárt.
Hogyan helyettesítjük? Mivel nyújt többet az a magántanár, aki az alapítványunkon keresztül tanít?
Két nyelven oktatunk - akár 2 tanárral is egy órán!
A magyar-angol kétnyelvű távoktatásban gyakran két tanár is együtt tanít egy órán.
A tanulóinknak magyarul és angolul magyarázunk! A tanórán annyiszor váltunk nyelvet, ahányszor a megértéshez szükséges.
A gyerekek igy két nyelvet használnak. A tanárok aktívak résztvevők az órán, függetlenül attól, hogy éppen irányító vagy támogató szerepet töltenek be.
A kétnyelvű tanítás meghatározó az összes tantárgyi órán, ahol a magyar nyelvet gyakorló külföldön élő tanulókkal foglalkozunk. A
tanórán a nyelvek közötti gyakori váltással lehetőség nyílik a gyerekek számára a nyelvi váltás gyakorlására, a két nyelv egyenlő mértékű használatára.
A kétnyelvű oktatást szinte minden szinten alkalmazzuk úgy, ahogy a kétnyelvű családokban szokásos. Az egyik tanár csak magyarul beszél, a másik angolul és magyarul is, ahogy a helyzet kívánja. Így a megértést akadályozó helyzeteket is azonnal tudjuk kezelni. A gyerekek gyakran akkor értik meg igazán a tananyag részletet, ha párhuzamosan mindkét nyelven hallják. Ezáltal a nyelvtanulás lehetőségeit kibővítjük mind a magyar nyelvre vagy a magyar oktatásba "visszaszokó" tanulók, mind az angol nyelvhasználat fejlesztésében érdekelt tanulók számára.
Miért nem elég egy tanár, aki angolul és magyarul is beszél?!
Vannak fogalmak, amiket fel se fogunk igazán, bár mindenki egyetért velük és helyesnek tartja azokat. Ilyen a szeretet, az önzés, a szorgalom, és még sok más is, amikben egy dolog a közös: a tanítás során biztosan belebotlunk, hogy mást jelentenek ma és mást értettek rajtuk akkor, amikor a legtöbb kötelező olvasmányban írtak róluk. Ez egy nehéz téma, de nem félünk tőle.
Általában közhelyszerűen elfogadjuk ezeket, észre se véve, hogy milyen valódi tartalmat kapnak a személyes életünkben. Pedig, ha jobban belegondolunk a sematikus értelmezés akár félre is vezethet bennünket.
Elsőre, a szeretet pozitív, az önzés negatív, a szabadság pozitív, az egyenlőség és testvériség szintén pozitív a szemünkben. Pedig van birtokló szeretet, majom szeretet, ami negatív akárhogy is forgatjuk. Van egészséges önérvényesítés, ami ténylegesen az önzés pozitív formája. Megborultak a fogalmak? Felfordult, összezavarodott az eddig elfogadott értékrend? Változik!!
A tananyaggal foglalkozva látjuk, hogy a gyerekekkel muszáj komoly kitérőket tenni és elbeszélgetni, hogy a helyére tegyük például Nemecsek életét és megpróbáltatásait. Hiába szeretnénk a Kincskereső kisködmön feladatlapjait jól kitölteni, ha a 10 évestől teljesen távol áll a könyvben bemutatott világ. Csakis sok magyarázattal lehet tanítani a korrajzot és az emberi gondolkodásmód (erkölcs!) változásait is bemutatni.
Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában csapatunk továbbjutott
Kedves E-Bridges Digitális Iskola, kedves Gabi néni!
Meg lett az első eredményünk a Dürer Matematika Versenyen az E kategóriában csapatunk továbbjutott az első fordulóban.
A Juhász Máté- Szarka Júlia -Czuth Olivér alkotta csapatunk a saját korosztályos kategória fölött két kategóriával indultak - Máté és Juli egyéni versenyeredményei miatt - és megugrották, pedig 11-12. évfolyamos matek tagozatos versenyzők között indultak 10. évfolyamosként , és úgy hogy ketten egyéni tanrendesek. Nagyon büszke vagyok rájuk! Arra még inkább, hogy mindenki jól érezte magát és örömmel versenyzett. Pedig személyesen még nem is találkozott mindenki mindenkivel, csak online.
Szeretnénk megköszönni az Iskolának a segítséget, amit a csapat szervezésében nyújtott, és amit a felkészítésben nyújt. Ez az Iskola nélkül-ahogy mondani szokás- nem jöhetett volna létre !
Hajrá, és készülünk a következő fordulóra!
Czermann Andrea és a "Lányt találtunk-Csapat nevet nem "csapat tagjai: Juli, Máté és Oliver
Mi jellemzi az E-BRIDGES oktatási csomagokat?
Nekünk tényleg nincs "egyszer kell jól megcsinálni és sokszor lehet eladni ugyanazt" típusú oktatócsomagunk!
Nem lehet ilyen, mert mindenkinek egyéni tanulási tervet állítunk össze!
Tartalmazza :
a megcélzott tananyagot
a tanítás módját
az elvárt teljesítménycélt
és még sok teljesen személyes elemet, amitől még hatékonyabban, egyénre szabott módon tanulhatsz.
Természetesen vannak "mindenkinek ugyanolyan" rendszer elemek. Ezek jól szervezetté teszik és magasabb szintre emelik a közös tanulást. Saját minőségbiztosítási folyamatainkat egységesen betartjuk. Vannak "ugyanaz" típusú tananyag magyarázó összeállításaink, de ezekben is csupán azokkal az alapfogalmakkal találkozol, ami mindenki számára egységesek. Az alapismeretek azonosak, a tudáshoz vezető utat egyedileg állítjuk össze.
Nálunk ezeket fogod találni a személyes oktatási csomagodban.
Vannak viszont egységes alapelveink, amiket mindig meg fogsz találni az oktatásainkban: